În perioada 09-13 martie 2020 în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCPS) au parvenit 28 de sesizări de la consumatori.
Plângerile notificate se referă la numeroase servicii prestate necalitativ, care i-au determinat pe consumatori să-și ceară drepturile vizavi de remedierea problemelor apărute. Cetățenii s-au ciocnit de probleme la procurarea diverselor produse industriale precum, produse electrice neconforme (telefoane, interfon, Smart TV, aparat de măsurat tensiunea) materiale de construcție, reparația auto, mobilă, care s-au dovedit a fi neconforme.
Au fost stabilite 7 măsuri restrictive cu aplicarea sancțiunilor în sumă de 34 750 lei. A fost înregistrat un caz de succes, prin urmare a fost restituită contravaloarea produselor/serviciilor în sumă de 25 000 lei.
În același timp, reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței au efectuat o vizită de consultanță la IP Centru de excelență în construcții, unde au fost consultați 63 elevi, 3 consumatori și distribuite 300 pliante informative.
De asemenea au fost efectuate 10 controale de stat planificate, 2 controale inopinate dintre care 3 privind comerțul electronic, au fost înregistrate 193 apeluri telefonice la Telefonul Consumatorului, oferindu-se, totodată, și o serie de consultații în cadrul Ghișeului Unic.