vezi mai mult

„TAXIMETRU. Ce trebuie să cunoaștem despre acest mijloc? Și cum funcționează acesta?”
  
 
Află ce trebuie să știi când îți alimentezi mașina la stațiile PECO
  
 
Produsele necorespunzătoare sau produsele cu defect
Vezi în : româna     // 4895.374 Kb  
 
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » Nu ezitați să luați cîteva sfaturi referitoare la produsele cosmetice și parfumerie

Nu ezitați să luați cîteva sfaturi referitoare la produsele cosmetice și parfumerie  

30.03.2015
  2208 Accesări  

  Produsul cosmetic este o substanță sau un preparat care vine în contact cu părțile externe ale corpului uman și are ca scop principal îngrijirea acestora. Îngrijirea poate consta în curățarea, parfumarea, corectarea mirosurilor, modificarea aspectului, protejarea sau menținerea în bună stare a pielii, părului, ochilor, buzelor, organelor genitale, unghiilor sau dinților și mucoasei bucale. Siguranța produsului se referă la compoziția, ambalajul și informația produsului cosmetic și este cu totul în responsabilitatea producătorului sau a importatorului. Produsele cosmetice puse pe piață nu trebuie să pericliteze sănătatea umană atunci când sunt folosite în condiții normale sau previzibile în mod rezonabil de folosire, ținându-se seama în special de prezentarea produsului, etichetarea, instrucțiunile privind păstrarea și utilizarea acesteia, precum și de orice altă indicație sau informație prevăzută de producător, de reprezentantul său autorizat sau de orice altă persoană responsabilă pentru punerea pe piață a produsului. Toate produsele cosmetice sunt testate pentru potențialul lor alergizant, iritant și mai ales pentru riscul pe care l-ar putea avea asupra sănătății. Reacțiile alergice sunt imprevizibile și țin de calitățile pacientului. Sunt pacienți născuți cu aptitudinea de a dezvolta reacții alergice la o mulțime de sbstanțe din mediul înconjurător , care pentru marea majoritate a celorlalți oameni nu reprezintă o agresiune. Persoanele care au dermatită atoptică de la naștere vor avea marea șansă de a dezvolta o reacție alergică de la un produs cosmetic. Reacțiile alergice induse pot varia de la o ușoară roșeață, eritem, mâncărime la locul de aplicație. Pot apărea reacții mai nintense, cum ar fi de mici vezicule care se sparg și emit o exudație cu cruste.

  Specialștii avertizează că un produs conceput, de pildă, să fie antirid, antiîmbătrînire cutanată nu se poate aplica de către o persoană de 18 ani. Și asta pentru că la vârste fragete tenul este mai gras, produce mult sebum și are vitalitate mare. Aplicarea unui produs grav va duce la apariția de iritații, acnee, camedon, etc. Principiile din compoziția emulsiilor demachiante, a loțiunilor tonice, etc., pentru ten gras sunt cu totul altele decât cele pentru ten uscat și atunci devin iritante, agresive. Este de dorit ca fiecare utilizator de cosmetice, înainte de a decide ce produs va folosi, să-și facă o testare a calităților și parametrilor funcționali ai tenului (grosimea, culoarea, gradul de ridare, pieredea insesibilă de apă prin piele, sebum, aciditatea, etc.). Mai există și categorii în care produsele cosmetice, chiar și cele de foarte bună calitate, testate perfect în laborator sau dermatologic pot să nu fie receptate adecvat de către piele. E vorba de tenul sensibil. Acest tip de ten este supărat tot timpul. Nu-i plac apa, săpunul, praful, soarele, apa rece, etc. Mecanismul nu este nici alergic, nici toxic, este vorba de o reacție metabolică generală. De aceea trebuie să utilizăm produse speciale pentru tenul sensibil. Produsele cosmetice de orice fel, indiferent de preț și calitate, se găsesc aproape oriunde, în magazine specializate sau farmacii, în supermarketuri sau chiar la piață. Cumpărăm aceste produse pentru a ne întreține și pentru a arăta mai bine. De aceea, este foarte important să le achiziționăm în cunoștința de cauză, astfel încât fiecare dintre noi să poată lua decizia cea mai potrivită nevoilor sale. În acest sens, se interzice în etichetare, prezentarea spre vînzare sau promovarea produsului, întrebuințarea textelor, denumirilor, mărcilor, imaginilor sau altor însemne care să atribuie produselor cosmetice caracteristici pe care acestea nu le au. Trebuie să știm că produsele cosmetice pot fi puse pe piață numai dacă pe recipient și pe ambalaj sunt inscripționate vizibil, lizibil și cu caractere care nu se șterg ușor, următoarele date:

  • Numele sau denumirea producătorului și adresa acestuia;
  • Conținutul nominal (indicat în greutate și volum);
  • Termenul de valabilitate, în cazul în care produsele au o valabilitate mai mare de 30 de luni.

Iată cîteva sfaturi pe care le dăm consumatorilor și îi rugăm să țină cont de ele:

  Să achiziționeze produse cosmetice numai din magazine, unde se eliberează documente de cumpărare (factura, bon fiscal). Produsele originale nu se vînd în afara lanțurilor de distribuție, cum ar fi tarabele sau chioscurile. Să fie atenți la prețuri! Prețurile mici sunt dubioase și cu suguranță astfel de produse cosmetice provin din surse îndoielnice. Să fie atenți la calitatea ambalajului, să verifice dacă ambalajul, din punct de vedere al calității, corespunde valorii produsului. Să examineze cu atenție eticheta, o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere. Să țină cont de orice avertisment pentru evitarea unor probleme ulterioare. În cazul produselor cosmetice  pentru copii sub 36 de luni (3ani) este necesară o atenție suplimentară, și anume: Alegerea produselor de către părinți trebuie făcută în funcție de indicațiile de utilizare existente pe produs și/sau ambalaj și trebuie să țină cont de caracteristicile țesutului cutanat al copiilor. Utilizarea pastei de dinți cu conținut de compuți ai fluorului se va realiza sub supravegherea adulților. Fluorul nu trebuie să depășească 0,15 % din cantitatea substanței utilizată ca ingredient. Nu se vor utiliza la masajul bebelușilor produse cosmetice ce conțin substanșe puternic volatile (camfor, eulicaliptol și mentol) decît cu acordul medicului.

  Agenția pentru Protecția Consumatorilor verifică respectarea prevederilor legale la comercializarea sau importul de produse cosmetice de către operatorii economici. Depistarea produselor cosmetice neconforme la comercializare conduce la retragerea de pe piață, în vederea prevenirii îmbolnăvirii consumatorilor. Din practica controalelor efectuate de către instituția noastră, cele mai frecvente abateri de la legislație ale operatorilor economici care comercializează produse cosmetice se referă la:

  • Condiții de depozitare a cremelor la temperaturi de peste 25 de grade (vara);
  • Comercializarea de creme și/sau vopsea de păr cu termenul de valabilitate expirat;
  • Ștergerea datei, acoperirea acesteia cu o altă etichetă de preț sau chiar încercări de modificare a acesteia;
  • Lipsa informației pentru consumatori în limba de stat privind utilizarea produsului.

  Falsificarea produselor este o mare problemă la nivel mondial, cu milioane de bunuri contrafăcute și vîndute în fiecare an. Se estimează ca 10 % din parfumurile aflate pe piața mondială sunt falsuri. Au exact același nume, eticheta, sticla, cutia fiind aproape identică cu miros asemănător. Ele pot fi cumpărate de pe stradă sau piețe, de la vînzători ambulanți, cu aproximativ 100 lei sau chiar mai puțin.

  Nu este ușor să-ți dai seama că produsul este fals. Falsificatorii au devenit experți cu ajutorul tehnicilor moderne de tipărire și imagine digitală.i sunt capabili de a produce replici aproape identice ale tuturor mărcilor de top de pe piață. Ca și consumator se poate să nu realizezi decât în momentul în care folosești parfumul fals. Vei descoperi că mirosul nu ține mult, poate chiar jumătate de oră, în loc de jumătate de zi, sau mai mult, în cazul parfurilor originale.

Vă prezentăm căteva lucruri care ar trebui verificate pentru a depista un parfum contrafăcut:

Invelișul de celofan - grosimea, claritatea, lipici în exces;

Cutia - calitatea materialului;

Eticheta - informații corecte tipărite pe cutie, șara de origine, greșeli de tipar, logo, mărci înregistrate. Important să verificați dacă informațiile tipărite pe cutie sunt corecte și complete, vezi dacă nu sunt greșeli de tipar sau chiar tipografice;

Sticla - forma, design, grosime, claritate, greșeli de modulare, bule de aer în sticlă, colțuri inegale sau murdare;

Înscrisurile de pe sticlă - calitatea vopselei (nu se poate răzui cu unghia);

Capacul sticlei - mărime, culoare, forma, greșeli modelare;

Codul de bare - număr, mărime;

Culoarea parfumului - pete întunecate, transparență, consistența culorii;

Lichidarea parfumului - excesiv uleios, pulverizează pe un geam, dacă parfumul se scrurge pe geam înseamnă că este un parfum contrafăcut;

Mirosul parfumului - miros înțepător sau arome neobișnuite;

Durata mirosului - număr de ore, un parfum contrafăcut își va pierde mirosul după un timp scurt de la aplicare;

Reacțiile pielii - mâncărimi, pete, iritații ale pielii, etc.

Prețul parfumului - dacă prețul este mic e foarte posibil ca acel parfum să fie fals.

  Fiind parfumurile ieftine, se utilizează ingrediente de o calitate inferioară, periculoase, care pot cauza reacții alergice sau pot păta îmbrăcăminte.

  Chiar dacă este mai ieftin, cumpărarea unui parfum falsificat poate fi echivalentul aruncării banilor pe fereastra, e o risipa de bani. Datorită faptului că parfumul este contrafăcut, mirosul specific dispare repede, și până ajungi la serviciu, mirosul de parfum va dispărea, uneori putând să fii pusă în situații penibile.În cazul unor parfumuri este pozibil ca după o perioadă mirosul parfumului să se schimbe și să devină neplăcut.

Serviciul de Informare și Comunicare cu Mass-Media

tel. 022 501 999

 

 

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » Nu ezitați să luați cîteva sfaturi referitoare la produsele cosmetice și parfumerie
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 2372787 |  ieri: 1876 |  azi: 2325 |  online: 57   actualizat la: 11.12.2019
Creat de Brand.md