vezi mai mult

Cum să alegem sala de fitness potrivită
  
 
Cum citim codul de bare de pe produse?
  
 
Fiți atenți cînd mergeți la stomatolog!
  
 
Prima   »  Sfaturi utile pentru consumatori » Recomandări la achiziționarea unui produs sau serviciu

Recomandări la achiziționarea unui produs sau serviciu  

24.11.2016
  1634 Accesări  

Sfaturi înainte de achiziționarea unui produs/serviciu

  Dragi consumatori, întotdeauna să verificați dacă produsul sau serviciul beneficiază de garanție, care este termenul de garanție și care sunt drepturile dumneavoastră în cadrul acestui termen, totodată, verificați dacă este o garanție reală sau dacă vânzătorul se referă numai la dreptul statutar de reclamație. Nu uitați să solicitați o garanție în scris - nu trebuie să aveți încredere în promisiunile vânzătorului. Să nu vă fie lene și citiți cu mare atenție contractul și clauzele referitoare la garanție, cele mai importante detalii sunt, de obicei, bine ascunse în certificatul de garanție tipărit. Tot aici, luați-vă timp și citiți cu atenție contractul sau certificatul de garanție înainte să cumpărați produsul. Fiți atent, mai ales atunci când lecturați condițiile acordării garanției. Neapărat să verificați dacă puteți cere repararea sau înlocuirea produsului cu defecte în termen de 1, 2 sau 3 ani de la cumpărare. Înainte de achiziționarea produsului să solicitați efectuarea unei demonstrații privind funcționarea acestuia, în cazul achiziționării unui produs de folosință îndelungată.

Sfaturi după achiziționarea produsului/serviciului

 Mereu să păstrați factura sau certificatul de garanție de la cumpărarea produsului deoarece nu se știe care va fi soarta pe mai departe a produsului procurat în timpul garanției. Respectați instrucțiunile de utilizare sau folosire ale produsului/serviciului. Trebuie să reclamați vânzătorului sau prestatorului de serviciu orice neconformitate a produsului/serviciului manifestată în cadrul termenului de garanție. În cazul defectării produselor de folosință îndelungată în cadrul termenului de garanție aveți dreptul de opțiune între repararea sau înlocuirea produsului, respectiv reducerea prețului sau rezoluțiunea contractului. Pe lîngă aceasta, aveți tot dreptul să solicitați despăgubiri dacă ați suferit pierderi ca urmare a deficiențelor constate atât în cadrul termenului de garanție, cât și în afara termenului de garanție dacă exista un viciu ascuns al produsului sau a serviciului pe care vânzătorul vi l-a ascuns în mod intenționat.

 Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la  TELEFONUL CONSUMATORULUI 022 74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri 78, etajul 1, bir. 102.   

Serviciul de informare și comunicare cu mass-media

tel. 022 501 92

 

 

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Sfaturi utile pentru consumatori » Recomandări la achiziționarea unui produs sau serviciu
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1190755 |  ieri: 1444 |  azi: 370 |  online: 47   actualizat la: 17.08.2017
Creat de Brand.md