vezi mai mult

Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar
  
 
Stiaţi că... Achiziţionarea produselor textile
  
 
 
Prima   »  Sfaturi utile pentru consumatori » Calitate proastă. Înlocuirea produselor alimentare

Calitate proastă. Înlocuirea produselor alimentare  

04.10.2016
  588 Accesări  

Calitate proasta. Fiecare dintre noi, fiind zi de zi în postură de consumator a avut situaţii când  ajungând acasă după o plimbare istovitoare la magazine, despachetând produsele, a observat că unele sunt de o calitate proasta, altele alterate sau pur şi simplu cu termenul de valabilitate expirat. Deşi astfel de cazuri se întâmplă des, puţini dintre noi ştiu s-o rezolve corect. În continuare vă vom explica ce trebuie să faceţi ca să vă puteţi soluţiona pozitiv problema.

Important:  Pentru a putea soluţiona pozitiv posibilele probleme în legătură cu produsele procurate, nu ezitaţi să luaţiBonul de casă de la vânzător sau la necesitate cereţi-l, vânzătorul este obligat să vi-l dea!

În cazul produselor alimentare de calitate proasta cerinţelor prescrise sau declarate, vânzătorul este obligat, la cererea şi opţiunea cumpărătorului să le înlocuiască sau să restituie contravaloarea acestora cu condiţia că deficienţele nu-i sunt imputabile consumatorului.

În asemenea situaţii Vă sugerăm să întreprindeţi următorii paşi:

Pasul I. Împachetaţi produsul de calitate proasta la care sunt pretenţii, mergeți la magazinul de unde l-aţi cumpărat, apropiaţi-vă de vânzătorul de la care aţi cumpărat produsul sau după caz la administraţia magazinului.

Pasul II. Prezentaţi-i vânzătorului sau administraţiei magazinului produsul de calitate proasta în cauză şi bonul de casă, explicaţi-le oral care este problema şi ce anume doriţi dvs. (înlocuirea produsului sau returnarea banilor).

Pasul III. Dacă după paşii de mai sus problema a fost rezolvată (pe aşa numita “cale amabilă”), nu uitaţi să cereţi Registrul de Reclamaţii şi să vă exprimaţi în scris pe marginea cazului dat.

Pasul  IV. În cazul în care cei doi paşi de mai sus problema nu a fost rezolvată, nu mai pierdeţi timpul pentru scrierea pretenţiilor în Registrul de reclamaţii, solicitaţi  neîntârziat consultaţia CAS.

În dependenţă de situaţia concretă, CAS vă va oferi consultaţia şi vă va sugera paşii următori necesar de întreprins (iniţierea unei expertize, înaintarea reclamaţiei în dependenţă de rezultatele expertizei, sesizarea APC s.a.).

Dacă aţi nimerit într-o situaţie similară dar nu aveţi bonul de casă, rămâne să vă bazaţi doar pe onestitatea vânzătorului sau al administraţiei magazinului.

În cazul în care la cumpărarea unui produs, vânzătorul, nici la insistenţele dvs. nu doreşte să vă elibereze bonul fiscal, nu cumpăraţi produsul şi adresaţi-vă la FISC (Inspectoratul Fiscal Principal de Stat)

ŢINEȚI MINTE: Bonul fiscal, este unica dovadă a cumpărăturii efectuate de dvs., lipsa bonului exclude posibilitatea soluționării problemei. 

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Sfaturi utile pentru consumatori » Calitate proastă. Înlocuirea produselor alimentare
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1275875 |  ieri: 1242 |  azi: 1084 |  online: 32   actualizat la: 20.10.2017
Creat de Brand.md