vezi mai mult

„TAXIMETRU. Ce trebuie să cunoaștem despre acest mijloc? Și cum funcționează acesta?”
  
 
Află ce trebuie să știi când îți alimentezi mașina la stațiile PECO
  
 
Produsele necorespunzătoare sau produsele cu defect
Vezi în : româna     // 4895.374 Kb  
 
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » Sfaturi pentru consumatorii care beneficiază de servicii de chirie auto

Sfaturi pentru consumatorii care beneficiază de servicii de chirie auto  

26.06.2017
  590 Accesări  

Probabil că toți am închiriat o mașină sau avem cel puțin un prieten care a închiriat o mașină. În calitate de client rent a car, pentru a evita pe cât posibil pierderea garanției  sau neplăceri cu autoturismul închiriat, este bine să ne informăm, despre piața de rent a car din țară, înainte de a închiria mașina.

Iată cîteva sfauturi. Înainte de a închiria un automobil verificați:

-        elementele incluse în preţ: acordaţi o atenţie specială taxelor;

-        eventualele costuri suplimentare pe care va trebui să le plătiţi pe durata perioadei în care folosiţi maşina;

-        condiţiile referitoare la alimentarea cu combustibil;

-        termenii privind anularea contractului;

-        alte posibile restricţii (de ex. limite de kilometri, în ce locuri aveţi sau nu voie să călătoriţi).

Dacă aţi făcut rezervarea on-line, luaţi cu dumneavoastră o copie tipărită. La semnarea contractului de închiriere la destinaţie, aveţi grijă ca termenii prevăzuţi de acesta să corespundă celor din rezervarea făcută anterior. Păstraţi o copie a tuturor documentelor pe care le semnaţi. Verificaţi în ce situaţii sunteţi acoperit de asigurare. Cereţi informaţii despre politica firmei în caz de defecţiuni ale automobilului sau accident. Verificaţi maşina împreună cu un angajat al companiei pentru a semnala eventuale defecţiuni. Dacă nu vi se dă o listă de control, notaţi orice defecţiune sesizată şi solicitaţi ca un angajat să vă semneze hârtia.

Dacă maşina se defectează, sunaţi compania care v-a închiriat-o şi aşteptaţi instrucţiunile acesteia. Nu încercaţi să reparaţi vehiculul fără aprobarea companiei. În caz de accident, notaţi numele şi adresele persoanelor implicate. Dacă cineva este rănit sau apare o dispută cu privire la răspunderea părţilor, chemaţi poliţia. Contactaţi imediat compania care v-a închiriat maşina.

Încercaţi să returnaţi maşina pe durata programului de lucru al companiei, pentru a vă asigura că cineva verifică starea acesteia. Un angajat ar trebui să redacteze o notă scrisă cu privire la starea vehiculului. Nota respectivă trebuie semnată atât de dumneavoastră, cât şi de angajat. Păstraţi o copie. Dacă returnaţi maşina în afara programului de lucru, parcaţi-o în zona desemnată. Eventual, faceţi fotografii pentru a dovedi, dacă este nevoie, că aţi returnat maşina în stare bună. 

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la Telefonul consumatorului 022 74 14 64 sau la adresa, mun. Chişinău, str.Vasile Alecsandri, 78 et.1.

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » Sfaturi pentru consumatorii care beneficiază de servicii de chirie auto
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 2372819 |  ieri: 2337 |  azi: 13 |  online: 13   actualizat la: 11.12.2019
Creat de Brand.md