vezi mai mult

Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar
  
 
Stiaţi că... Achiziţionarea produselor textile
  
 
 
Prima   »  Sfaturi utile pentru consumatori » Cum să procedați atunci cînd serviciul de taxi este prestat neconform

Cum să procedați atunci cînd serviciul de taxi este prestat neconform  

24.08.2017
  360 Accesări  

În ultima perioadă a crescut semnificativ numărul petițiilor și sesizărilor cu privire la serviciile necalitative prestate de companiile de taxi. Motivele nemulțumirii consumatorilor sunt diverse: viteza exagerată de deplasare, atitudinea agresivă și nerespectuoasă a șoferilor, neeliberarea bonurilor de plată, interzicerea consumului de alimente pentru copii în timpul deplasării, refuzul de a deschide geamul, fumatul șoferilor în timpul transportării pasagerilor, etc.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor precizează care sunt drepturile consumatorilor în timpul transportării, precum și obligațiile șoferilor/companiilor de transportare a pasagerilor în regim taxi.

Mașinile destinate transportului de persoane și bunuri în regim taxi, trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

-        să dețină aparat de taxat (taximetru) legalizat, verificat metrologic şi înregistrat la organul fiscal teritorial, înregistrat în Registrul de stat al mijloacelor de măsurare şi inclus în Registrul unic al maşinilor de casă şi control;

-        să fie dotate cu indicatoare luminoase Taxi” în stare funcțională;

-        să posede, pe portiera din față, inscripția cu tarifele pe kilometru şi pe oră, precum şi tariful de pornire, astfel încît acestea să fie vizibile de la o distanță de 5 metri; 

-        taxiul trebuie sa aibă afişat în interior, la loc vizibil, un ecuson cuprinzînd numele şi fotografia conducătorului auto, respectiv, denumirea agentului economic transportator;

Șoferii de taxi nu au voie să fumeze în interiorul mașinii, să utilizeze telefonul mobil în timpul conducerii mijlocului de transport, să folosească aparate audio şi video fără permisiunea pasagerilor.

Consumatorii serviciului în regim taxi au dreptul să fie transportați în siguranță (cu limitele de viteze admise), în condiții adecvate de igienă, să li se deschidă/închidă geamul la solicitare, să fie abordați respectuos, iar la solicitare să li se prezinte legitimația șoferului.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor recomandă:

1.     La finisarea călătoriei cereți bonul de casă;

2.     Plătiți suma care a fost indicată de operatorul Call-centrului (în cazul când indicați corect adresa și nu o modificați în timpul deplasării);

3.     În cazul când vi se refuză bonul de plată/transportarea propriu zisă, sau în cazul unor situații de conflict puteți suna la serviciul 902, pentru constatarea circumstanțelor;

4.     În cazul în care serviciul de taxi vă este prestat neconform, iar agentul economic refuză satisfacerea revendicărilor, scrieți o petiție la adresa electronică a Agenției pentru Protecția Consumatorilor consumator@apc.gov.md sau expediați-o prin poștă la sediul din str. Vasile Alecsandri 78, mun. Chișinău.  

Prezentul articol este reglementat de Legea nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor și Hotărârea Guvernului nr. 854 din 28.07.2006 cu privire la Regulamentul transporturilor auto de călători şi bagaje.

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Sfaturi utile pentru consumatori » Cum să procedați atunci cînd serviciul de taxi este prestat neconform
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1310046 |  ieri: 1090 |  azi: 311 |  online: 31   actualizat la: 16.11.2017
Creat de Brand.md