vezi mai mult

7 Sfaturi utile atunci când mergi la un centru de deservire auto. Iată ce trebuie să știi despre reparația automobilului tău!
  
 
7 SFATURI UTILE ATUNCI CÂND ÎȚI PREGĂTEȘTI COPILUL DE ȘCOALĂ
  
 
7 Sfaturi pentru a alege cea mai potrivită tricicletă pentru copilul tău în sezonul estival
  
 
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » Fiți precauți la shoppingul online în preajma sărbătorilor de iarnă!

Fiți precauți la shoppingul online în preajma sărbătorilor de iarnă!  

18.12.2017
  410 Accesări  

Sărbătorile de iarnă sunt un prilej pentru oameni de a-și face unii altora cadouri. Astfel, atât în mediul online, cît și în cel fizic, apar numeroase oferte la cumpărături, care vă pot atrage atenția. În special, site-urile magazinelor online,  începând cu luna decembrie inundă de produse și servicii cu privire la cadouri și vacanțe. Articole vestimentare, lenjerie de pat cu imprimeuri de Crăciun, bibelouri, decorațiuni personalizate,  fie sunt expuse la un preț atractiv, fie este comod de a le cumpăra, cert, însă este că, comerțul online în această perioadă se intensifică. În acest scop,  Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) vă îndeamnă să fiți  mai precauți atunci când realizați o comandă prin internet. Pentru a evita anumite riscuri la care sunteți expuși din moment ce nu puteți analiza fizic produsul, inspectorii APCSP vă informează că:

 -Aveți dreptul să contactați comeciantul!  Asigurați-vă ca agentul economic, care vine cu oferta, furnizeaza informatii clare și exhaustive despre nume, adresa geografica, telefon, adresa de e-mail, astfel încît acesta să poată fi contactat în caz de necesitate. Aceste informații sunt  obligatorii pentru comercianții, care desfășoară un asemenea tip de activitate fiind reglementate prin Legea cu privire la comerțul electronic.

(Vezi!) http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc&lang=1&id=313078

 Vreți să beneficiați de un produs sau serviciu? Analizați minuțios site-ul web al operatorului economic pentru a vă încredința că platforma online afiseaza toate informatiile despre principalele caracteristici ale produselor si serviciilor comercializate, precum și  pretul total al acestora.

Stiți ce include prețul total al ofertei? Acesta este format din pretul produsului sau serviciului, taxa pe valoare adaugata care poate fi inclusă sau nu în prețul produsului, taxele de livrare, precum și eventuale alte costuri suplimentare despre care comerciantul trebuie sa va informeze si sa va ceară acordul inainte de a da click pe butonul "cumpara".

-Stiti cât costa livrarea unui produs sau serviciu? Conform   legislației,  comerciantul este obligat  sa vă informeze despre modalitatile de livrare disponibile și prețul aferent acestora chiar în pagina în care este descris produsul

Cunoașteți cum procedați dacă produsul livrat nu corespunde necesităților d-voastră? Vă reamintim că , aveți la dispoziție 14 zile calendaristice în care puteti sa va răzgândiți cu privire la produsul livrat. Dacă produsul nu corespunde ca mărime, formă sau preferințe și nu indică semne de deteriorare îl puteți returna la adresa indicată de comerciant, asumându-vă doar să achitați taxa pentru transport. Dacă v-a fost livrat un produs defect, de asemenea trebuie să informați imediat comerciantul pentru a remedia situația: fie produsul se repară, fie este înlocuit cu un alt produs, fie vi se restituie contravaloarea acestuia. Atenție! Nu este nevoie să indicați motivul restiturii produselor.Menționăm că agentul economic trebuie să vă asigure și cu un formular de retragere a produsului sau serviciului sau să vă ofere posibilitatea de a vă exprima decizia de retragere din contract printr-o scrisoare trimisă prin poștă, fax sau poşta electronică).

-Care este termenul de preschimbare al produsului sau de restituire a banilor pentru produs? Comerciantul se obligă să repare produsul, să-l înlocuiască sau să returneze banii consumatorului timp de 14 zile din momentul ce a primit informația cu privire la necorespunderea produsului. Trebuie să vă asigurați că în prețul de rambursare al produselor a fost inclus și costul livrării.

-Puteți primi o garanție a produselor ce intenționați să le procurați?

 Ca și în cazul comerțului traditional, potrivit legii, agentul economic trebuie să vă ofere minim 2 ani garanție pentru produs. Tineți cont ca aveti dreptul ca bunurile defecte sa fie reparate sau inlocuite in termenul de garanție, iar daca repararea sau inlocuirea nu este posibila, aveti dreptul la o rambursare sau o reducere de pret.

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței este autoritatea publică responsabilă de protecția drepturilor consumatorilor, și orice refuz de a satisface necesitățile acestora în cadrul comerțului online poate fi raportată la telefonul consumatorului 022 74-14-64 sau direct la sediul APCSP, mun.Chișinău, sect.Centru, str.Vasile Alecsandri 78, unde puteți depune o reclamație în acest sens.

Dragi cetățeni, vă rugăm să nu vă neglijați drepturile de consumator, ci să vi le revendicați dacă acestea vi se încalcă!  

 

 

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » Fiți precauți la shoppingul online în preajma sărbătorilor de iarnă!
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1662558 |  ieri: 543 |  azi: 22 |  online: 3   actualizat la: 20.08.2018
Creat de Brand.md