vezi mai mult

La ce suntem atenți când procuram haine!
  
 
7 SFATURI când achiziționăm produse din aur și metale prețioase
  
 
7 Sfaturi atunci când intenționați să procurați un telefon mobil
  
 
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » Sfaturile specialiștilor pentru a nu fi înșelați la cumpărăturile online

Sfaturile specialiștilor pentru a nu fi înșelați la cumpărăturile online  

26.12.2017
  517 Accesări  

Utilizăm internetul la orice pas pentru a afla ultimele noutăți, a comunica cu prietenii, și nu în ultimul rând, pentru a face cumpărături. Acest tip de afacere se bazează pe relația de încredere între agent economic și consumator într-o măsură mult mai mare decît în cazul comerțului tradițional şi, totodată, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi.

Pentru avea siguranța că veți rămâne mulțumit de cumpărăturile online, Agenția pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței vă îndeamnă :

1. Fiţi precauți atunci cînd oferiţi detaliile cardului de credit sau debit pe internet. Verificaţi întotdeauna dacă preluarea datelor se face prin protocol securizat (url-ul de tip https:// înseamnă protocol securizat iar http:// este necriptat).

Refuzaţi tranzacţia dacă vi se cere codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripţionat pe card). Este mai sigur să folosiţi un card de debit dedicat tranzacţiilor on-line pe care să îl încărcaţi numai cu suma necesară achiziţiei;

2. Achiziționați produse de la companii cunoscute sau cu care aţi mai avut contacte comerciale înainte sau despre care nu există comentarii negative  de la clienţi pe forumuri sau pe site-urile de evaluare a serviciilor;

3. Evitaţi agenții economici care nu afişează date de contact complete (adresa, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o adresă de  e-mail;

4. Analizați și faceți comparaţie între oferte de preţ, condiţii de livrare şi garanţie ale mai multor comercianţi înainte de a lua o decizie;

5. Daca produsele sunt expediate din străinătate, fiţi atenţi la taxele poştale şi alte costuri pe care comerciantul nu le afişează /calculează, cum ar fi taxe vamale sau TVA;

6. IMPORTANT !!! Trebuie să știți  că bunurile, care sunt expediate din străinătate ajung la destinaţie într-un timp mai îndelungat;

Verificaţi timpul de livrare pentru fiecare tip de serviciu de expediere acceptat de comerciant, dacă se asigură urmărirea coletului pe durata transportului şi dacă se poate garanta o dată limită de livrare;

7. Pentru bunurile comandate în străinătate, verificaţi pe site-ul vânzătorului condiţiile de returnare a bunurilor - trebuie să suportaţi taxele poştale de retur şi acestea pot fi semnificative;

8. Dacă aveţi probleme la achiziţionarea de produse din afara ţării, reclamaţia dumneavoastră va trebui soluţionată de o entitate străină. Pentru probleme legate de bunurile cumpărate trebuie să vă adresaţi vînzătorului sau unei autorităţi din ţara de origine a vînzătorului. Pentru probleme de livrare şi transport, răspunderea aparţine operatorului de servicii de curierat. Pentru problemele legate de garanţie, sunt situaţii în care veţi fi nevoit să expediaţi produsul înapoi la vînzător sau la un service din zona în care operează acesta - luaţi în calcul şi aceste costuri sau căutaţi produse a căror garanţie poate fi asigurată în Republica Moldova;

9. Verificaţi cu o deosebită atenţie ofertele de care vă îndoiți că ar fi adevărate. De regulă acestea sunt atractive, pentru că sunt expuse la un preț convenabil;

Achiziţionaţi produse foarte scumpe de la companiile din afara Republicii Moldova, doar dacă puteţi verifica reputaţia lor şi feed-back-ul din partea clienţilor - există site-uri independente care evaluează calitatea serviciilor şi "liste negre" cu companiile care înşeală clienţii. O practică incorectă frecvent întîlnită este aceea de a oferi produse ieftine faţă de preţul mediu, dar a căror livrare este condiţionată de achiziţionarea de accesorii (uneori indispensabile funcţionării produsului) cu preţuri supraevaluate. În final, preţul total va depăşi semnificativ o achiziţie similară de la un distribuitor consacrat al produsului.

10. Este important sa tipăriţi la imprimantă comanda dumneavoastră şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situaţia în care, ulterior, aveţi de rezolvat o dispută cu comerciantul;

11. Cunoaşterea limbii în care sunt oferite informaţiile pe site va permite să faceţi o alegere potrivită intenţiilor dumneavoastră.

 

 

 

 

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » Sfaturile specialiștilor pentru a nu fi înșelați la cumpărăturile online
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1759094 |  ieri: 1948 |  azi: 1811 |  online: 9   actualizat la: 19.11.2018
Creat de Brand.md