vezi mai mult

Sfaturi privind rezervările timpurii pentru vacanțe
  
 
Recomandări la procurarea electrocasnicelor în ajunul Sărbătorilor Pascale
  
 
INFORMAȚII UTILE PENTRU CONSUMATORI REFERITOR LA CALITATEA MOBILEI
  
 
Prima   »  Sfaturi utile pentru consumatori » Nu lăsa copilul tău să creadă că este un produs alimentar! Informează-te!

Nu lăsa copilul tău să creadă că este un produs alimentar! Informează-te!  

28.12.2017
  321 Accesări  

Deşi nu sînt produse alimentare, după formă, miros, culoare, prezentare, ambalaj, etichetă, volum sau dimensiune, aceste obiecte pot fi confundate de către consumatori, în special de copii, cu produsele alimentare şi, în consecinţă, introducerea în gură, sugerea sau înghiţirea lor pot provoca sufocarea, otrăvirea, iritarea, perforarea sau obturarea tubului digestiv.

Datorită faptului că, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) este în prezent organul cu funcţia de supraveghere a pieţei în domeniul ,,Imitații de produse alimentare", vă îndemnăm să fiți prudenți atunci când aceste produse pot fi confundate de unii membri a familie dvs.

ATENȚIE! Aceste produse pot fi jucării sub formă de produse alimentare, magneți pentru frigider, suvenire sub formă de ciocolată, înghețată, dar și diverse otrăvuri și substanțe chimice sub formă de bomboane (de ex.naftalina) sau  lichide colorate în sticle( diluanți, insecticide, pesticide)

Produsele considerate imitaţii de produse alimentare pot fi recunoscute după următoarele criterii:
    1) culoare: 
    a) culoarea produselor, în cazul unui ambalaj transparent sau în cazul în care aceasta lipseşte, se aseamănă cu cea a produselor alimentare. Reacţiile diferite ale persoanei care percepe culoarea produselor este redată de asociaţiile pe care consumatorul le face cu anumite stări, însuşiri, fenomene naturale etc. Aceste asociaţii sunt foarte importante în procesul de realizare a produselor, a ambalajelor, a materialelor de prezentare, iar  culoarea constituie un mesaj pe care produsul îl transmite cumpărătorului;
    b) culoarea produselor este considerată cel mai important factor pentru percepția aromei, stabilind așteptările consumatorilor despre gustul produselor;
    2) forma, ambalajul, imagistica:
    a) forma ambalajelor transmite consumatorului anumite mesaje referitoare la caracteristicile produselor;
    b) forma ambalajului este asemănătoare cu cea a produselor alimentare;
    c) imaginile de pe ambalaje pot crea o asociere cu produsele alimentare;
    d) alte aspecte ale ambalajelor produselor alimentare care apar pe un produs nealimentar, cum ar fi  tabelul de informaţii nutriţionale fals, creşte asemănarea produsului cu un produs alimentar;
    3) gust şi miros:
    a) caracteristicile de miros şi gust se datorează imagisticii sau denumirilor şi altor descrieri de pe produs;
    b) mirosurile, gustul şi descrierea produselor pot face ca produsul să fie o imitaţie atunci când seamănă foarte mult cu mirosurile şi gusturile produselor alimentare;
    4) accesibilitate şi depozitare:
    a) imitațiile de produse alimentare se aseamănă şi mai mult cu produsele alimentare atunci când sunt plasate în apropierea acestora;
    b) imitaţiile  de produse alimentare pot fi consumate din greşeală dacă sânt depozitate lângă produsele alimentare. 
 

Milioane de copii din lume anual suferă sau chiar sfârșesc tragic în urma accidentelor legate de sufocare, otrăvire, leziuni sau arsuri, de aceea  rugăm părinții să fie deosebit de atenți la poziționarea acestor obiecte și să le înlăture pentru a nu ajunge în ochii copiilor! Preveniți eventualele pericole! Paza bună trece primejdia rea! 

 

 

 

 

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Sfaturi utile pentru consumatori » Nu lăsa copilul tău să creadă că este un produs alimentar! Informează-te!
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1526052 |  ieri: 1461 |  azi: 392 |  online: 4   actualizat la: 24.04.2018
Creat de Brand.md