vezi mai mult

La ce suntem atenți când procuram haine!
  
 
7 SFATURI când achiziționăm produse din aur și metale prețioase
  
 
7 Sfaturi atunci când intenționați să procurați un telefon mobil
  
 
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » INFORMAȚII UTILE PENTRU CONSUMATORI REFERITOR LA CALITATEA MOBILEI

INFORMAȚII UTILE PENTRU CONSUMATORI REFERITOR LA CALITATEA MOBILEI  

30.03.2018
  364 Accesări  

La ce acordăm atenție  atunci cînd achiziționăm mobilă?

Mobila are un rol important, atât în crearea unei ambianțe plăcute pentru locuința noastră, cât și în asigurarea comodității activităților zilinice. Pentru a îmbina toate acestea la achiziționarea mobilei este necesar de analizat toate ofertele existente pe  piață și de ales varianta optimă între raportul preț/calitate.

De menționat că vânzătorul trebuie să demonstreze cumpărătorului că produsul este în stare de funcţionare, să-i arate modul cum lucrează furnitura mobilei, dacă detaliile sunt corespunzătoare tipului de mobilă(ex. pat, dulap, sertare,etc.). Totodată, el este obligat să ofere un bon fiscal,  un document/act juridic care demonstrează că produsul a fost cumpărat de la entitatea respectivă.

ATENȚIE!!! La procurarea garniturilor de mobilă pentru odihnă este necesar de acordat o atenție sporită la calitatea stofei și a cusăturilor, de verificat mecanismele de transformare  a paturilor - tip canapea, la marcare să fie indicat producătorul, importatorul sau distribuitorul oficial al producătorului în Republica Moldova.  La garniturile de mobilă pentru camera comună (sală) în stare montată nu trebuie să fie fisuri între articole.

Un factor principal în alegerea unei mobile corespunzătoare este termenul de garanție, deoarece în cazul apariției unei neconformități  în timpul exploatării, consumatorul este în drept să se adreseze agentului economic cu o reclamație, astfel produsul poate fi înlocuit, reparat sau să-i fie restituită contravaloarea bunului consumatorului. Termenul de garanție la mobilă conform art.183 al Legii nr.105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorului  este de 2 ani de la data procurării produsului.  Pentru a beneficia de garanţie, utilizatorul trebuie să respecte instrucţiunile de folosire, să păstreze certificatul de garanţie ca ulterior la apariția unor neconformități în baza acestui certificat, lucrările de reparație să fie efectuate de către reprezentanții firmei de unde a fost procurată mobila.

Trebuie să cunoașteți că vânzătorul este obligat să elibereze cumpărătorului la toată mobila expusă spre vînzare instrucțiunile de exploatare și talonul de garanție în limba de stat.

ATENȚIE!!! În cazul în care intenționați să procurați mobilă executată la comandă este foarte important de a încheia cu producătorul un Contract în care să fie stipulate toate caracteristicile ei și condițiile de executare, montare, reparație, instalare, utilizare și termenul de garanție.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței atunci cînd vi se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 74 14 64 sau la adresa, mun. Chişinău, str.Vasile Alecsandri, 78 et.1.

 

 

 

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » INFORMAȚII UTILE PENTRU CONSUMATORI REFERITOR LA CALITATEA MOBILEI
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1716222 |  ieri: 594 |  azi: 65 |  online: 0   actualizat la: 19.10.2018
Creat de Brand.md