vezi mai mult

La ce suntem atenți când procuram haine!
  
 
7 SFATURI când achiziționăm produse din aur și metale prețioase
  
 
7 Sfaturi de care trebuie să țineți cont la alegerea îmbrăcămintei pentru școală
  
 
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » 7 Sfaturi atunci când intenționați să procurați un telefon mobil

7 Sfaturi atunci când intenționați să procurați un telefon mobil  

19.09.2018
  483 Accesări  

Telefonul mobil a devenit un accesoriu indispensabil pentru fiecare dintre noi. Astfel că actualmente îl utilizăm aproape pentru orice: fotografiere, motor de căutare,  verificarea poștei electronice, efectuarea comenzilor online etc. 

În contextul utilizării pe larg a telefoanelor mobile, precum și numărului de petiții parvenite în adresa APCSP  de la începutul anului curent în vederea apariției neconformităților și prestarea necorespunzătoare a reparației telefoanelor (88 petiții),  este necesar de a cunoaște cîteva reguli simple atunci când achiziționați sau reparați un telefon ce s-a dovedit a fi defect.

1.      Verificați atent funcționalitatea produsului înainte de a-l achiziționa!

ATENȚIE! Vînzătorul este obligat să elibereze consumatorului la comercializarea telefonului mobil toate documentele necesare şi anume: instrucţiunea de utilizare sau cartea tehnică şi certificat de garanţie (în limba de stat, chiar dacă sunt de import), să ofere un document care confirmă faptul efectuării cumpărăturii cu indicarea datei cumpărăturii, denumirii agentului economic, denumirii produsului şi costul lui.

2.      Fiți precauți la promoțiile, ofertele speiale din magazine! Nu vă lăsaţi influenţaţi de ambalaj și publicitate, deoarece acestea nu sunt întotdeauna reale sau pot ascunde anumite defecțiuni.

3.      Reveniţi la agentul economic, dacă ulterior cumpărării aţi constatat că produsul nu corespunde calităţii, pentru a solicita înlocuirea acestuia sau restituirea contravalorii.

4.      Dacă dvs. aţi solicitat înlocuirea gratuită a produsului necorespunzător cu un produs similar de calitate adecvată sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător citiţi cu atenţie documentele care vi se oferă pentru semnat, e posibil sa fiţi duşi în eroare.

5.      Dacă dvs. aţi dat acordul la remedierea gratuită a deficienţelor apărute la telefonul mobil necorespunzător în cadrul, termenului de garanţie, fiţi atenţi ca termenul stabilit de vînzător să nu fie mai mare, care în conformitate cu prevederile Legii Nr.105/13.03.2003 privind protecţia consumatorului este de 14 zile calendaristice.

6.      Înainte să oferiţi telefonul pentru reparaţie, cereţi vînzătorului ca în prezenţa dvs. să se facă un act de constatare, că telefonul nu are deficienţe mecanice etc.

7.    Prejudiciul moral cauzat consumatorului de către producător, vînzător, prestator prin încălcarea drepturilor lui prevăzute de prezenta lege, precum şi de alte acte normative se repară în mărimea stabilită de instanţa judecătorească. 

ATENȚIE! Vînzătorul /prestatorul este în drept să refuze satisfacerea pretenţiilor consumatorului în cazul în care va prezenta dovezi (în baza expertizei efectuate din contul său, iar consumatorul este în drept să participe la expertiză personal sau prin reprezentanţii săi), în termen de 14 zile calendaristice de la data depunerii reclamaţiei, că deficienţele produselor au apărut ca urmare a nerespectării de către consumator a instrucţiunilor de manipulare, instalare, utilizare sau a nerespectării regulilor de transportare şi păstrare prevăzute în documentaţia de însoţire a produselor.

 

 

 

 

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  7 Sfaturi utile pentru consumatori » 7 Sfaturi atunci când intenționați să procurați un telefon mobil
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1715167 |  ieri: 824 |  azi: 383 |  online: 12   actualizat la: 18.10.2018
Creat de Brand.md