Prima   »  Cazuri de succes » Consumatorii își cunosc tot mai bine drepturile

Consumatorii își cunosc tot mai bine drepturile  

10.05.2016
  1925 Accesări  

În ultima săptămîna a lunii aprilie, aproximativ 12 mii de lei au fost restituiți consumatorilor. În urma petițiilor parvenite la Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC), inspectorii din direcțiile responsabile au demarat cercetări în cazurile înregistrate. În mai multe situații, petițiile consumatorilor au fost soluționate pe cale amiabilă, restituindu-li-se, astfel, contravaloarea produselor procurate. Printre produsele restituite putem menționa: telefon mobil, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, articole de mobilă, bijuterii, etc.  

De obicei, agenții economici implicați demonstrează nereceptivitate și evită soluționarea cauzei. Totodată, refuză restituirea contravalorii produselor, încălcînd, astfel, Legea nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor. Ulterior, tot mai mulți consumatori depun petiții la APC privind refuzul unor agenți economici de a preschimba produsul și de a restitui contravaloarea acestora. Potrivit art. 18 al legii de mai sus, remedierea gratuită a deficienţelor apărute la produs, serviciu, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, deficienţe care nu sînt imputabile consumatorului, se face necondiţionat de către vînzător, prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit prin contract.

Dacă v-ați ciocnit cu asemenea situații, Hotărîrea Guvernului Nr. 1465 din  08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare şi a termenelor de garanţie vă poate fi de folos. Potrivit acestei hotărîri, odată cu depunerea reclamaţiei trebuie să prezentați și bonul de casă sau alt document care confirmă efectuarea cumpărăturii. 

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 74-14-64   sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78 etajul 1,5.

 

 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Cazuri de succes » Consumatorii își cunosc tot mai bine drepturile
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1034955 |  ieri: 826 |  azi: 731 |  online: 26   actualizat la: 23.04.2017
Creat de Brand.md