Prima   »  Cazuri de succes » Un consumator a primit despăgubiri pentru întârzierea zborului

Un consumator a primit despăgubiri pentru întârzierea zborului  

30.06.2017
  495 Accesări  

Când avionul cu care ați zburat aterizează cu bine, uitați de incidentele ivite înainte de decolare: întârzierea zborului, lipsa de informații din partea operatorilor aerieni, condiții de așteptare improprii și multe altele. Totuși, dacă v-ați confruntat cu asemenea situații neplăcute, este bine să știți că, în calitate de pasageri aerieni, aveți anumite drepturi.

Este și cazul unui cetățean străin care a avut de păgubit în urma întârzierii zborului. Consumatorul a solicitat în scris de la operatorul aerian să-i fie achitate prejudiciile cauzate de reținerea zborului. Odată ce cerințele consumatorului nu au fost acceptate de către operator, și a fost refuzat că i se ofere despăgubiri, a depus o reclamație la Agenția pentru Protecția Consumatorilor prin care solicita să-i se achite compensații pentru întârzierea cursei. Agenția pentru Protecția Consumatorilor a studiat situația și a purtat discuții cu compania aeriană reclamată. Într-un final, compania a aeriană a achitat despăgubiri consumatorului în sumă de 250 euro.

În cazul întârzierii zborurilor, potrivit Regulamentului privind compensarea  şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, consumatorul are dreptul la o compensație în valoare de :

·       250 euro pentru toate zborurile de 1500 kilometri sau mai puţin;

·       400 euro pentru toate zborurile cuprinse între 1500 şi 3500 kilometri;

·       600 euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidenţa literelor a) sau b).

Astfel, dragi consumatori, nu uitați că în caz de refuz la îmbarcare şi anularea sau întârziere prelungită a zborurilor aveţi dreptul fie la rambursare fie la redirecţionare.

Aveţi dreptul la informare – liniile aeriene sunt obligate să vă informeze cu privire la drepturile Dvs. şi la reprogramarea zborului. Aveţi dreptul la asistenţă – aceasta însemnând mâncare, băuturi răcoritoare, cazare, după caz.  Consumatorul este în drept să pretindă repararea prejudiciului moral cauzat de serviciile necorespunzătoare. Suma prejudiciul moral cauzat consumatorului este  stabilită de instanţa judecătorească, iar consumatorul trebuie să facă dovada prejudiciului.

 

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la  TELEFONUL CONSUMATORULUI 022 741 464   sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri 78, etajul 1. bir. 102

 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Cazuri de succes » Un consumator a primit despăgubiri pentru întârzierea zborului
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1310048 |  ieri: 1090 |  azi: 313 |  online: 33   actualizat la: 16.11.2017
Creat de Brand.md