vezi mai mult

8520 lei returnați pentru un laptop neconform
  
 
18 mii lei au revenit în buzunarul consumatorului
  
 
 
Prima   »  Cazuri de succes » Un consumator și-a recuperat banii pentru un ceas de mână neconform

Un consumator și-a recuperat banii pentru un ceas de mână neconform  

13.01.2015
  1871 Accesări  

Agenția pentru Protecția Consumatorilor(APC) a ajutat un consumator să-și apere drepturile în instanța de judecată în calitate de intervenient accesoriu, în final consumatorul urmează să încaseze 7 800 lei.

La data de 14.08.2013 consumatorul a înaintat o petiţie agentului economic, prin care a solicitat restituirea contravalorii bunului (ceasului) în sumă de 7800 lei pe motiv că nu corespunde paramentrilor tehnic,i în special perioada de funcționare autonomă este 18-20 ore şi nu de 40-46 ore cum este prevăzut în documentaţii de însoţire. La petiţia înaintată, agentul economic a dispus efectuarea expertizei tehnice. În baza raportului de expertiză s-a stabilit că ceasul bărbătesc în cazul demarării manuale a mecanismului are o autonomie de 41 ore, iar în cazul demarării mecanismului, prin mişcarea mîinii (regim automat), acesta are o autonomie de 34 ore 30 minute.

In conformitate cu instrucţiunea ceasului, acesta are o capacitate de funcţionare prin mişcarea mîinii (regim automat), în dependenţă de model de la 40 la 46 ore. Respectiv, prin efectuarea expertizei s-a demonstrat că ceasul nu corespunde cerinţelor stipulate în instrucțiune, avînd o autonomie de 34 ore 30 min. astfel, eroarea fiind stabilită de cel puțin 5 ore.

Consumatorul a depus o petiție la APC, prin care cerea să-i fie restituți bani achitați pentru ceas, fiind refuzat, APC a inițiat un control de stat. În rezultatul controlului de stat efectuat de către APC s-a constatat că în momentul vînzării, agentul economic nu oferit informaţia deplină consumatorului privind caracteristicile ceasului. Vînzătorul a omis să prezinte o informaţie necesară consumatorului pentru luarea unei decizii de tranzacţionare în cunoştinţă de cauză şi prin urmare a determinat consumatorul să i-a o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o, astfel fiind încălcate prevederile articolului 13 alin. (1), (8) al Legii privind protecţia consumatorilor nr. 105-XV din 13.03.2003. Inspectorii APC au emis prescripţia privind înlăturarea neconformităţilor, însă vînzătorul nu s-a conformat, refuzînd să vină cu o ofertă de soluționare a conflictului. 

În acest caz, consumatorul împreună cu APC s-au adresat în instanță de judecată pentru a obliga vînzătorul să restituie contravaloare ceasului sau să-l schimbe cu unul de aceași contravoloare și calitate corespunzătoare.

Urmare unui proces de judecată, vînzătorul a fost obligat să achite contravaloarea produsului, ceea ce înseamnă că consumatorul vă primi 7 800 lei - suma prejudiciului material.

 

 

 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Cazuri de succes » Un consumator și-a recuperat banii pentru un ceas de mână neconform
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1190766 |  ieri: 1444 |  azi: 381 |  online: 7   actualizat la: 17.08.2017
Creat de Brand.md