vezi mai mult

Rezultatele Concursului de desene "Protecția Consumatorilor în Culori".
  
 
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieții, a participat la a XII-a ediție a conferinței Internaționale a IMM-urilor "Moldova Verde"
  
 
Reprezentații Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, au participat la workshop-ul „E-Turism și Protecția Consumatorilor"
  
 
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Recomandări importante la achiziționarea unui produs sau serviciu

Recomandări importante la achiziționarea unui produs sau serviciu  

21.07.2015
  1253 Accesări  

Sfaturi înainte de achiziționarea unui produs/serviciu

  Dragi consumatori, întotdeauna să verificați dacă produsul sau serviciul beneficiază de garanție, care este termenul de garanție și care sunt drepturile dumneavoastră în cadrul acestui termen, totodată, verificați dacă este o garanție reală sau dacă vânzătorul se referă numai la dreptul statutar de reclamație. Nu uitați să solicitați o garanție în scris - nu trebuie să aveți încredere în promisiunile vânzătorului. Citiți cu mare atenție contractul și clauzele referitoare la garanție, cele mai importante detalii sunt, de obicei, bine ascunse în certificatul de garanție tipărit. Tot aici, luați-vă timp și citiți cu atenție contractul sau certificatul de garanție înainte să cumpărați produsul. Fiți atent, mai ales atunci când lecturați condițiile acordării garanției. Neapărat să verificați dacă puteți cere repararea sau înlocuirea produsului cu defecte în termen de 1, 2 sau 3 ani de la cumpărare. Înainte de achiziționarea produsului să solicitați efectuarea unei demonstrații privind funcționarea acestuia, în cazul achiziționării unui produs de folosință îndelungată.

Sfaturi după achiziționarea produsului/serviciului

 Mereu să păstrați factura sau certificatul de garanție de la cumpărarea produsului deoarece nu se știe care va fi soarta pe mai departe a produsului procurat în timpul garanției. Respectați instrucțiunile de utilizare sau folosire ale produsului/serviciului. Trebuie să reclamați vânzătorului sau prestatorului de serviciu orice neconformitate a produsului/serviciului manifestată în cadrul termenului de garanție. În cazul defectării produselor de folosință îndelungată în cadrul termenului de garanție aveți dreptul de opțiune între repararea sau înlocuirea produsului, respectiv reducerea prețului sau rezoluțiunea contractului. Pe lîngă aceasta, aveți tot dreptul să solicitați despăgubiri dacă ați suferit pierderi ca urmare a deficiențelor constate atât în cadrul termenului de garanție, cât și în afara termenului de garanție dacă exista un viciu ascuns al produsului sau a serviciului pe care vânzătorul vi l-a ascuns în mod intenționat.

 Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la  LINIA FIERBINTE 022 74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsanadri 78, etajul 1.   

Serviciul de informare și comunicare cu mass-media

tel. 022 501 922

 

 

 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Recomandări importante la achiziționarea unui produs sau serviciu
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 2359880 |  ieri: 1525 |  azi: 210 |  online: 36   actualizat la: 04.12.2019
Creat de Brand.md