Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC) a organizat, în premieră, o masă rotundă pentru mai mulți administratori ai unor centre stomatologice din oraș. Evenimentul a fost organizat ca urmare a faptului că în procesul de supraveghere a pieței au fost depistate încălcări grave, ce reprezintă un grad sporit de risc, afectează drepturile consumatorilor la achiziționarea unui produs sau serviciu, și anume la importul și plasarea pe piață a produselor stomatologice. Principalele subiecte de pe agenda evenimentului au fost despre mijloacele de măsurare utilizate la sterilizarea instrumentelor, pentru acordarea primului ajutor medical pacienților cu diferite urgențe medicale, pentru evidența temperaturii și a umidității la păstrarea produselor medicamentoase (Legea metrologiei nr. 19 din 04.03.2016). Inspectorii APC au atenționat despre încălcările cel mai des depistate - lipsa informației complete în limba de stat, termenul de valabilitate expirat pentru materiale, etc), practici comerciale înșelătoare utilizate de către agenții economici (informarea consumatorilor incorect despre metoda de tratament, garanții în servicii stomatologice), precum și acțiunile de marketing.
Au fost puse în discuții neconformitățile apărute la prestarea serviciilor stomatologice, cu ulterioarele propuneri din partea agenților economici. Astfel, aceștia au propus semnarea unui acord între pacient și prestatorul stomatologic, cu indicarea unui termen de garanție; atenționarea Centrului Național de Acreditare în Sănătate asupra importanței legalizării dispozitivelor medicale/mijloacelor de măsurare, ca factor important în respectarea dreptului pacientului la achiziționarea unui serviciu inofensiv precum și participrea la control a reprezentanților Asociației Stomatologilor (experți stomatologici), în special în cazul achiziționării unui serviciu stomatologic neconform.
APC își propune intensificarea informării agenţilor economici în vederea educării acestora întru prevenirea şi combaterea practicilor comerciale, care ar putea să afecteze interesele legale ale consumatorilor precum și familiarizarea cu obligaţiile şi responsabilităţile agenţilor economici în vederea respectării drepturilor. În același timp, agenția tinde să contribuie la creşterea responsabilității agenților economici și consilierea lor în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor.