vezi mai mult

SINTEZA SĂPTĂMÂNALĂ A RECLAMAȚIILOR
  
 
ATENȚIE, TAXIMETRIȘTI FALȘI!
  
 
Reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței au participat în cadrul celei de-a 17-a ediţii a Zilei Naţionale a Vinului
  
 
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » De la începutul anului 2017 consumatorilor le-au fost restituiți în jur de 2,5 mln de lei

De la începutul anului 2017 consumatorilor le-au fost restituiți în jur de 2,5 mln de lei  

15.12.2017
  582 Accesări  

Consumatorii au depus în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) de la începutul anului curent în jur de 1900 de reclamații. De cele mai multe ori, petițiile înregistrate au fost soluționate pe cale amiabilă, consumatorii primind contravaloarea produselor procurate. Astfel,  în luna noiembrie a anului curent, utilizatorilor de produse și servicii le-a fost restituită o sumă de bani în valoare de cca 790mii de lei, adică cu aproximativ 720 mii de lei mai mult față de luna octombrie. Cel mai relevant caz în acest sens este faptul, că din motivul nerespectării termenului de dare în exploatare a bunului imobiliar, un consumator a obținut de la agenția imobiliară  vizată o reducere de preț pentru locul de parcare în valoare de 115.900 lei (echivalentul a 5750 euro) din prețul de 9250 euro. Într-un alt caz, un  fermier a depus o reclamație către agentul economic de la care a procurat un tractor, ce prezenta semne de defecțiuni tehnice. Consumatorul a cerut înlocuirea gratuită a tractorului necalitativ cu altul de calitate adecvată sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător. Revendicarea nu a fost satisfăcută, iar consumatorul a decis să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. În rezultatul implicării APCSP, reclamația a fost soluționată pe cale amiabilă, consumatorului fiindu-i returnată suma de 602330 lei.

În majoritatea cazurilor, operatorii economici implicați în astfel de situații amână sau evită soluționarea cauzei, refuzând, de cele mai multe ori, restituirea contravalorii produselor. Ulterior,  consumatorii, rămași păgubași  în asemenea situații, depun reclamații la APCSP privind refuzul unor agenți economici de a preschimba produsul sau de a restitui contravaloarea acestuia. Reiterăm că  art. 18 al Legei nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor prevede remedierea gratuită a deficienţelor apărute la produs, serviciu, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, deficienţe care nu sunt imputabile consumatorului, se face necondiţionat de către vânzător, prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit prin contract.

Condiţia principală pentru a se repara, înlocui ori a se restitui contravaloarea produsului este prezentarea  bonului de casă, care confirmă datele referitoare la data cumpărării, suma achitată, precum și denumirea întreprinderii. De asemenea, produsul returnat trebuie să fie fără defecte şi lovituri mecanice, să fie păstrată eticheta şi cutia, astfel, încît starea acestuia să îi permită vânzătorului să îl repună în comerţ.

Conform prezentei Legi nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor nu pot fi schimbate  sau returnate articolele de ciorăpărie, lenjeria de corp şi de pat, bijuteriile din metale preţioase şi semipreţioase, produsele de igienă, cum ar fi: periuţa de dinţi, pensetele, aparatele de ras manuale sau electrice.  Pe aceeaşi listă se regăsesc  articolele de cosmetică şi parfumerie.

Dragi cetățeni, nu vă neglijați drepturile de consumator! Dacă ați întîmpinat o problemă la procurarea unui produs sau prestarea unui serviciu nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 74-14-64 sau la adresa: mun. Chişinău, sector Centru, str.Vasile Alecsandri, 78.

 

.

 

 

 

 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » De la începutul anului 2017 consumatorilor le-au fost restituiți în jur de 2,5 mln de lei
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1715166 |  ieri: 824 |  azi: 382 |  online: 11   actualizat la: 18.10.2018
Creat de Brand.md