vezi mai mult

Conflict la procurarea unui abonament pentru ziar
  
 
APCSP în cadrul Atelierului de lucru Jean Monnet: "Comerțul electronic și protecția consumatorilor"
  
 
Reprezentantul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (Iași) în vizită de lucru la sediul APCSP
  
 
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » SINTEZA SĂPTĂMÂNALĂ A RECLAMAȚIILOR

SINTEZA SĂPTĂMÂNALĂ A RECLAMAȚIILOR  

22.10.2018
  163 Accesări  

În contextul utilizării pe larg, în prezent,  a dispozitivelor digitale de către consumatori, în adresa APCSP au fost direcționate numeroase reclamații privind calitatea neconformă a telefoanelor mobile procurate, precum și a serviciilor necorespunzătoare de reparație a acestora (servicii GSM- 6 petiții). Dat fiind acest fapt, consumatorii trebuie să țină cont de faptul solicitării calității din partea subiectului economic, precum și respectarea legislației privind reparația produsului  în cadrul unei perioade de timp rezonabile, care să nu depășească 14 zile calendaristice de la data în care consumatorul a adus cunoștință vânzătorului neconformitatea produsului. Termenul se poate prelungi numai cu acordul consumatorului și este stipulat în contract. Astfel, evitându-se un eventual conflict ce poate apărea între consumator și agent economic.

Menționăm că, recent mai multe consumatoare au depus sesizări în scris după ce au rămas nemulțumite de calitatea îmbrăcămintei achiziționate (tricouri), precum și de necorespunderea serviciului pentru care s-a achitat (pătarea tricoului cu vopsea de păr în cadrul unui salon de înfrumusețare).

În același timp, cetățenii au decis înaintarea drepturilor de consumator atunci când au beneficiat de un serviciu foto, serviciu turistic, telefonie mobilă, internet si televiziune digitală, dar și petiții ce au fost readresate altor autorități conform atribuțiilor- serviciu necalitativ de curierat (ANRCETI), serviciu aerian necorespunzător (AAC) , serviciu de transport necalitativ (ANTA) și deconectarea de la energie electrică (ANRE).

Bunurile ce s-au dovedit a fi neconforme, necesitând o expertiză în cadrul Camerei de Comerț și Industrie sunt un produs chimic (detergent de rufe), precum și un CD player auto recent procurat.

Pe parcursul perioadei 15-20 octombrie, APCSP a înregistrat 38 de petiții, 156 de apeluri telefonice la Telefonul Consumatorului, oferindu-se, totodată, și o serie de consultații în oficiu.

 

 

 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » SINTEZA SĂPTĂMÂNALĂ A RECLAMAȚIILOR
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1754162 |  ieri: 1678 |  azi: 847 |  online: 40   actualizat la: 19.11.2018
Creat de Brand.md