vezi mai mult

Anunţ! 14 octombrie, sistare temporară a programului de lucru al Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.
  
 
Reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, au fost instruiți în domeniul securității și sănătății în muncă.
  
 
Informarea consumatorilor, una din prioritățile APCSP
  
 
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Campania „În Uniunea Europeană, în Republica Moldova – către aceeași Calitate, Siguranță, Alegere” lansată la Chișinău

Campania „În Uniunea Europeană, în Republica Moldova – către aceeași Calitate, Siguranță, Alegere” lansată la Chișinău  

11.06.2019
  240 Accesări  

 

Recent, în incinta fabricii STAC din Chișinău a avut loc evenimentul de lansare a campaniei „În Uniunea Europeană, în Republica Moldova – către aceeași Calitate, Siguranță, Alegere”.

Campania are drept obiective: informarea cetățenilor RM privind beneficiile pe care le aduce implementarea Acordului de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător cu Uniunea Europeană (DCFTA) pentru consumatori, prin creșterea și alegerea calității și siguranței produselor, încurajarea cererii de calitate și siguranță din partea consumatorilor și creșterea încrederii în producătorii din Republica Moldova.

Campania va fi implementată pe parcursul lunii curente și include evenimente publice, dezbateri televizate și radio, analize publicate în presa scrisă și online, promovarea mesajelor prin intermediul spoturilor video, a rețelelor de socializare, panourilor și distribuirea materialelor tipărite.

Evenimentul de lansare aduce în atenția consumatorilor exemple în care companii locale reușesc să îmbunătățească siguranța, inofensivitatea, calitatea și gama de produse și servicii, atât pentru piața locală, cât și pentru export. Printre istoriile de succes aceste exemple includ și poveștile unor moldoveni plecați să muncească în Europa, care au hotărât într-un moment să se întoarcă în țară, să investească banii și experiența acumulată în companiile ce aduc acum profit, locuri de muncă și calitate consumatorilor de pe loc și de afară.

"Preluarea standardelor internaționale și a normelor europene reprezintă un proces complex care necesită investiții dar care generează oportunități majore” – a menționat Peter Michalko, Ambasadorul UE în RM.

În cadrul evenimentului, reprezentanți ai instituțiilor de stat și ai proiectelor internaționale de dezvoltare au împărtășit experiența și oportunitățile legate de investiții, export și infrastructura calității din RM.

Campania se bazează pe cercetări calitative și cantitative efectuate în RM, în 2018 și 2019, care au țintit percepțiile cetățenilor privind calitatea și siguranța produselor, obiceiurile de consum. Atunci când cumpără un produs cele mai importante criterii de alegere pentru consumatorii locali sunt calitatea (70,3%), prețul (63,4%) și țara de origine, preponderent europeană (32,8%).

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței reiterează că aplicarea cerințelor Standardelor Moldovenești prin care s-a adoptat un standard european oferă consumatorilor siguranță sporită și un termen de exploatare mai îndelungat.

 

 
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Campania „În Uniunea Europeană, în Republica Moldova – către aceeași Calitate, Siguranță, Alegere” lansată la Chișinău
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 2290999 |  ieri: 639 |  azi: 94 |  online: 15   actualizat la: 21.10.2019
Creat de Brand.md