vezi mai mult

Ajută-l pe Moș Nicolae și Moș Crăciun să aleagă jucării sigure!
  
 
Fii vigilent la alegerea bradului artificial și a decorațiunilor pentru pomul de Crăciun!
  
 
Alegeți instalații luminoase sigure pentru pomul de Crăciun!
  
 
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Un consumator din Bălți și-a recuperat banii pentru un telefon mobil

Un consumator din Bălți și-a recuperat banii pentru un telefon mobil  

28.11.2014
  1444 Accesări  

Recent, Direcţia protecţie a consumatorului (Bălţi) a soluţionat conflictul dintre consumator şi agentul economic pe cale amiabilă.

Doamna Svetlana V. a procurat un telefon mobil în valoare de 2800 lei de la un agent economic din localitate ce se ocupă cu comercializarea produselor industriale. Peste o lună de utilizare telefonul s-a defectat. Nefiind mulţumită de calitatea produsului procurat s-a adresat la agentul economic însă examinarea adresării sale era amînată. Consumatoarea s-a adresat în Direcţia protecţie a consumatorului (Bălţi) pentru a obţine o consultanţă în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor şi ajutor în soluţionarea problemei cu care se confrunta. Aceasta a fost informată despre obţiunile oferite consumatorului de Legea privind protecţia consumatorilor, şi faptul că poate revendica costul produsului necorespunzător.

Urmare a intervenţiei inspectorilor APC, consumatorul şi-a recuperat banii în scurt timp, conflictul  fiind rezolvat pe cale amiabilă.

ATENȚIE:

Telefonul mobil de calitate corespunzătoare nu poate fi înlocuit sau restituit, în termen de 14 zile, deoarece este un produs de folosinţă îndelungată pentru care este stabilit termen minim de garanţie.

De aceea cumpărînd un telefon mobil, trebuie să ţinem cont de faptul că îl putem restitui/întoarce în magazin doar dacă depistăm neconformităţi.  Prin urmare consumatorul trebuie să examineze atent produsul la momentul procurării în vederea alegerii acestuia în cunoştinţă de cauză după model, formă, opţiuni. Este necesar ca produsul să fie asigurat cu instrucţiune de utilizare în limba de stat şi talon de garanţie. Trecerea în revistă a regulilor de utilizare şi a condiţiilor de garanţie, poate evita situaţiile de utilizare necorespunzătoare a produsului.

La rîndul său vînzătorul (agent economic) este obligat să asigure produsul cu documentele necesare de însoţire şi să ofere informaţii corecte şi complete despre produs consumatorilor.

Cunoaşterea  de către consumator a drepturilor sale, este un prim pas în realizarea unor cumpărături reuşite, dar şi un suport bun în caz de apariţie a litigiului.

În cazul în care sînt depistate deficienţe ale produselor comercializate consumatorilor, despre care consumatorul nu a fost informat şi acestea nu-i sînt imputabile, consumatorul poate pretinde, în cadrul teremenului de garanţie, la opţiunea sa: înlăturarea gratuită a deficienţelor, înlocuirea gratuită a produsului necorespunzător cu un produs similar de calitate adecvată, restituirea  contravalorii produsului necorepunzător etc.

Pentru mai multe detalii apelați numărul Liniei fierbinți: 022 74 14 64 sau 0800 280 28 (apel  gratuit din raioanele Republicii Moldova).

 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Un consumator din Bălți și-a recuperat banii pentru un telefon mobil
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 2372949 |  ieri: 2337 |  azi: 132 |  online: 10   actualizat la: 11.12.2019
Creat de Brand.md