print
GARANȚIA - unele prevederi specifice
27.11.2017
242 Accesări

Răspunderea vînzătorului pentru produsele de folosință îndelungată este angajată dacă neconformitatea apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. 

În cazul produselor second-hand de folosință îndelungată, consumatorul şi vînzătorul pot conveni reducerea termenului de 2 ani, dar nu mai puţin de 1 an de la data livrării produsului. 

Perioada în decursul căreia produsul nu a fost utilizat din cauza remedierii deficienţelor prelungeşte, în mod corespunzător, termenul de garanţie. Curgerea termenului de garanție se suspendă din momentul sesizării vînzătorului pînă la aducerea produsului în stare de funcţionare corespunzătoare.

În cazul produselor electrice de uz casnic în termen de garanție, vînzătorul este obligat, la înaintarea de către consumator a cerinţei întemeiate de remediere a neconformităților, să pună la dispoziţia acestuia gratuit, în termen de 3 zile, pe perioada remedierii, un produs similar, suportînd cheltuielile de transport.

Orice reparaţie sau înlocuire a produselor, în termenul de garanție, este făcută în cadrul unei perioade de 14 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoştinţă vînzătorului neconformitatea produsului. Acest termen poate fi prelungit numai cu acordul consumatorului şi este stipulat în contract.

În cazul serviciilor de reparaţie a produselor de folosinţă îndelungată în perioada postgaranţie, termenul minim de garanţie constituie 6 luni.

 

Tel. +373 22 501 980
Fax +373 22 501 981
Copyright © 2017 Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor.