În perioada 16 - 31 octombrie 2014, reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor (APC) în colaborare cu autoritățile publice locale au defășurat vizite de informare a consumatorilor și agenților economici în 42 de localități din diverse raioane ale Republicii Moldova.
Consumatorii și agenții ce au participat la evenimentele de informare pe tema ,,Rolul APC în informarea consumatorilor și agenților economici" au aflat despre modul corect de reclamare a produselor neconforme, de restituire a mărfii sau a contravalorii produselor neconforme, cît și despre practicile comerciale incorecte și clauzele abuzive în contracte. Agenții economici au fost familiarizați cu prevederile legale ce țin de activitatea de întreprinzător desfășurată cît și cu bunele practici în relații cu consumatorii.
La eveniment au participat peste 800 de consumatori și agenții economici, ce au fost foarte activi, au dat întrebări și au expus situații reale la care specialiștii APC i-au consiliat.
Printre cele mai frecvente teme la care consumatorii adresează întrebări rămîn a fi:
- Serviciile comunale;
- Modul de returnare a produselor de calitate necorespunzătoare;
- Cerințele etichetării produselor alimentare și industriale;
- Regulile de comercializare a produselor alimentare;
- Depunerea unei reclamații.
În cadrul evenimentului au fost distribuite peste 2550 materiale informative.
În luna noiembrie, Agenția pentru Protecția Consumatorilor va merge în raioanele Ștefan Vodă și Soroca.Mai multe detalii în cel mai scurt timp.
APC vine să vă reamintească că scopul acestor vizite de consultanță este de a informa şi educa consumatorii. Prin aceste acțiunii,Ministerul Economiei și Agenția pentru Protecția Consumatorilor în calitate de organizatori tind să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să informeze consumatorii despre drepturile lor şi să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor cît și să să îmbunățească calitățile serviciilor prestate de comercianți în toate localitățile Republicii Moldova.