DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă O pizzerie din mun.Chișinău înșeală consumatorii
O pizzerie din mun.Chișinău înșeală consumatorii
19 Decembrie | 2014
O pizzerie din mun.Chișinău înșeală consumatorii
eye
898

Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC) a depistat că o pizzerie înșeală consumatorii atunci cînd comandă produse online.

Urmare unei sesizări a consumatorilor, APC a inițiat un control de stat inopinat la o unitate de alimentație publică din mun. Chișinău. În cadrul controlului, a fost comandată o pizza de pe pagina web a unității, unde era scris că pizza are masa netă de 890 grame, însă în realitate pizza avea doar 682 grame, rezultă că consumatorul era înșelat cu 208 grame, ceea ce înseamnă că la fiecare pizza comandată consumatorul este înșelat cu 16,84 lei. Acestă acțiune contravine art. 10, lit. c) al Legii Nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor și este catalogată drept înșelare a consumatorilor.

De asemenea, pe pagina web este o condiție de livrare că precum dacă faci comandă de o anumită sumă de bani, livrarea este gratuită, însă în realitate pentru fiecare pizza comandată la prețul standard era adaugat suplimentar încă 5 lei, ceea ce reprezintă iarăși o încălcare gravă a drepturilor consumatorilor.

Pentru neconformitățile depistate, inspectorii au încheiate procese-verbale cu privire la contravenţie. De asemenea, au fost eliberate prescripții de înlăturarea a neconformităților.

Stimați consumatori, nu uitați că sunteţi în drept de a verifica cantitatea produselor (masa netă) pentru care achitați.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor vă sugerează să:

refuzaţi să cumpăraţi produse pentru care aveţi indoieli privind gradul de prospeţime, calitatea şi modul de informare prin etichetare;

verificaţi dacă în meniu sunt afişate cantitatea şi preţul produselor;

analizaţi modul de prezentare a personalului de servire (ecusonul cu numele/prenumele angajatului, echipamentul de protecţie, curaţenia mîinilor, prezenţa rănilor/zgîrieturilor etc.);

analizaţi organoleptic felurile de mîncare aduse, iar dacă aveţi suspiciunea de produs alterat, refuzaţi mîncarea;

solicitaţi şi păstraţi bonul de casă sau un alt document, care confirmă faptul cumpărării produsului, pentru a putea înainta reclamaţii privind calitatea produsului.

În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la APC care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova)) sau vă ajută să depuneți o plîngere la sediul APC din str.Vasile Alescandri, et. 1, bir. 101.

17 Aprilie | 2024
 Participarea ISSPNPC în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societă...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor  din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării  a participat  în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societății Civile UE-Moldova unde s-a pus în discuție progresul țării noastre pe calea integrării ...
16 Aprilie | 2024
Centrul de Excelență în Administrarea Afacerilor în vizită la ISSPNPC
Azi, data de 16 aprilie 2024, Inspectoratul de Stat Pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, punctul național de contact în domeniul protecției consumatorilor a găzduit un grup de studenți ai Centrului de Excelență în Administrarea Afaceri...
12 Aprilie | 2024
ISSPNPC în vizită de consultanță în cadrul Colegiului Cooperatist
Astăzi, 12 aprilie 2024,  Inspectoratulde Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a efectuat o vizită de consultanță cu participarea studenților din cadrul Colegiul Cooperatist din Republica Moldova. Scopul evenimentului a fost ...