Agenția pentru Protecția Consumatorilor a organizat cu ocazia zilei de 15 martie - Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor o masă rotundă pe tema „Construirea lumii digitale în care consumatorii pot avea încredere”, cu participarea mai multor autorătăți din domeniu: Ministerul Economiei, autorități cu competențe pe respectarea drepturilor consumatorilor, asociații de protecție a consumatorilor, organizații neguvernamentale și reprezentanți mass-media. Mesajul evenimentului a fost acela de creștere a responsabilității fiecărei entități în parte pentru a plasa pe piața produse și servicii de calitate, pentru a fi informați corect și transparent și pentru a crea o piața stabilă.
În cuvântul de deschidere, Viceministrul Economiei, Vitalie Iurcu a menționat că explozia comerțului online și evoluția pieței presupun procese de adaptare continuă a legislației, precum și îmbunătățirea sistemului de primire și instrumentare a reclamațiilor.
Directorul APC, Iurie Eremia a vorbit despre contextul actual al comerțului online și despre nevoia imperioasă de a beneficia de produse și servicii de calitate. „Protecția Consumatorilor nu înseamnă doar legislație, drepturi și obligații; înseamnă în primul rând bun simt, normalitate, moralitate și, mai ales, respectul între comerciant, producător, importator și client, în calitatea lui de consumator” a mai adăugat directorul APC.
Reuniunea a discutat o serie de subiecte, inclusiv condiții echitabile contractuale, plăți sigure, informații clare, accesibile, securitatea și protecția datelor. Au fost prezentate principalele aspect ale asigurării drepturilor consumatorilor cu servicii de comunicații electronice precum și s-a vorbit despre transparența condițiilor și cerințelor de informare ca instrument eficient de protecție a utilizatorilor serviciilor de plată. Participanții la eveniment au făcut apel la necesitatea stabilirii unui parteneriat între toți factorii responsabili în respectarea drepturilor consumatorilor.
Anul trecut la APC au fost înregistrate aproximativ 120 petiții privind comerțul online. Cele mai multe reclamații au vizat servicii livrare flori, jucării neconforme, electrocasnice sau prestarea altor servicii neconforme. Potrivit datelor statistice până în anul 2020, 52% din populația Terrei va fi online, de aceea este necesar de a construi o lume digitală mai bună.