Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a primit recent noi sesizări cu privire la serviciile turistice prestate. Astfel numai pentru primul semestru al anului curent, reclamațiile depuse de consumatori în urma prestării necalitative sau neprestarea acestor servicii au constituit 55 de petiții. Cea mai frecventă cauză a întocmirii unei plângeri este necorespunderea condițiilor de cazare din hotel, pensiune,cu cele prevăzute în contract. Drept urmare la constatarea deficiențelor serviciului la fața locului îndemnăm consumatorii să ia în calcul următoarele: păstrărarea oricărui document în scris sau primit pe e-mail în care sunt cuprinse informațiile legate de pachetul de servicii procurat de la agenția de turism; realizarea fotografiilor ale camerei de hotel și ale împrejurimilor acestuia pentru a putea dovedi neconformitățile, depunerea unei reclamații în scris la recepția hotelului pentru solicitarea ulerioară a unei despăgubiri, reduceri de preț sau obținerea contravalorii serviciului.
La finele lunii septembrie, reprezentanții APCSP au mai notificat și alte servicii neprestate la așteptările consumatorilor și anume, servicii de taxi necorespunzătoare (4 petiții); prestarea serviciilor de reparație ( telefoane mobil, laptop); deservirea necorespunătoare a interfonului, servicii de vânzare a unui automobil, servicii de comunicații electronice; nerespectarea obligațiilor contractuale în asigurarea unui automobil, contracte bancare, refuzul de a prezenta Registrul de reclamații etc.
Produsele, ce au necesitat înlocuirea acestora sau restituirea contravalorii achitate țin de procurarea unei mașini de spălat, achiziționarea unui ceas prin intermediul unei platforme online, încălțăminte necalitativă etc.
În perioada 24-29 septembrie în adresa APCSP au fost transmise 42 de sesizări de la consumatori, iar în cadrul Ghișeului Unic au fost înregistrate 143 apeluri telefonice și 13 consultații în oficiu.