În perioada 02-06 martie 2020 în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCPS) au parvenit 37 de sesizări de la consumatori.
Plângerile notificate se referă la numeroase servicii prestate necalitativ, care i-au determinat pe consumatori să-și ceară drepturile vizavi de remedierea problemelor apărute, și anume, neconformități privind prestarea serviciilor comunale (2 petiții), produse electronice neconforme (telefoane mobile, laptop), televizoare SMART necalitative, 5 reclamații cu privire la produse contrafăcute (parfumuri, ghiozdane, îmbrăcăminte sport).
Au fost stabilite 4 masuri restrictive cu aplicarea sancțiunilor în suma de 15 300 lei. Au fost înregistrate 4 cazuri de succes, prin urmare au fost restituite contravaloarea produselor/serviciilor în sumă de 9941 lei.
În același timp, reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței au efectuat 7 vizite de consultanță pe teritoriul Republicii Moldova, unde au fost consultați 107 agenți economici, 73 consumatori și distribuite 795 pliante informative.
De asemenea au fost efectuate 13 controale de stat planificate, 1 control inopinat, au fost înregistrate 243 apeluri telefonice la Telefonul Consumatorului, oferindu-se, totodată, și o serie de consultații în cadrul Ghișeului Unic.