O consumatoare a comandat anul trecut de la un agent economic o rochie de nuntă, costul căreia era de 800 euro. Aceasta a achitat inițial un avans în valoare de 8000 lei, ulterior, la livrarea comenzii a achitat toată suma. La livrarea rochiei, consumatoarea, a constatat că anumite caracteristici ale hainei nu corespund cu cele stabilite alese de ea, și anume, forma dantelelor și culoarea rochiei.
În aceste condiții, agentul economic a făcut o înțelegere cu consumatoarea în vederea comercializării acestui produs unui altui client, iar în urma acestei acțiuni, restituirea contravalorii rochiei către consumatoarea vizată. După câteva luni de la realizarea acordului tacit, agentul economic așa și nu a revendicat solicitarea consumatoarei.
În consecință, aceasta a depus o reclamație în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, prin intermediul căreia i s-au restituit 400 euro din valoarea produsului, suma rămasă de 400 euro (echivalent a 8216 lei) va fi achitată în termenii stabiliți de scrisoarea de garanție încheiată între părți.