Agenția pentru Protecția Consumatorilor a invitat agenții economici din domeniul petrolier la o masă rotundă, în scopul informării și consilierii în domeniul comercializării produselor petroliere cu amănuntul. La eveniment au participat mai reprezentanți ai companiilor petroliere din țară.
Discuțiile s-au axat pe importanța garantării unei piețe sigure privind comercializarea produselor petroliere cu amănuntul. Reprezentanții APC și-au exprimat convingerea că fiecare dintre agenții economici prezenți operează onest și transparent în relația cu consumatorii, cît și cu autoritățile de supraveghere a pieței.
Conducerea APC a atras atenția comercianților asupra celor mai des reclamate subiecte de către consumatori: lipsa registrului de reclamații, utilizarea incorectă a mijloacelor de măsurare, marcarea incorectă a produselor, neeliberarea bonului de casă, corectitudinea prestării altor tipuri servicii (magazin alimentar, spălătorie), pe lînga comercializarea produselor petroliere.
Mediul de afaceri a primit recomandări concrete cum să depășească problemele întîlnite. În acest sens, s-a discutat despre o nouă metodă de soluționare a conflictelor apărute între consumatori și agenții economici, și anume calea medierii problemei și soluționării problemei pe cale amiabilă, evitîndu-se astfel controalele.
Spre finalul evenimentul, reprezentanții companiilor au adresat întrebări din domeniul legislativ, organizatoric, la care au primit consiliere, astfel fiind încurajați să apeleze la Agenția pentru Protecția Consumatorilor ori de cîte ori au nevoie. În cazul în care există întrebări specifice domeniului protecției drepturilor consumatorilor și au nevoie de consiliere, APC este gata mereu să ofere răspunsuri la temă.
Pentru marti 16 august, 2016
SICMM