DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Capacitarea decizională a consumatorului prin educare şi informare
Capacitarea decizională a consumatorului prin educare şi informare
13 December | 2012
Capacitarea decizională a consumatorului prin educare şi informare
eye
809

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC ) a organizat astăzi 13 decembrie masa rotundă cu reprezentanţii asociaţiilor obşetşti de protecţie a consumatorilor din Republica Moldova cu genericul "Capacitarea decizională a consumatorului prin educare şi informare", acesta fiind şi mesajul central al Proiectului de Strategie în domeniul protecţiei consumatorilor pentru anii 2013 -2020.

Discuţiile din cadrul mesei rotunde s-au axat pe promovarea în comun a activităţilor de informare şi educare a consumatorilor, astfel încît consumatorii să fie conştienţi de rolul, drepurile şi obligaţiile lor consfinţite prin lege.

În cadrul întrunirii directorul Agenţiei, Alexandru Cuzimuc a reiterat deschiderea Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor privind conlucrarea şi intercţiunea cu asociaţile obşteşti.

În acest context, rolul structurilor asociative din domeniul protecţiei consumatorilor este unul foarte important. Prin urmare, colaborarea şi conlucrarea cu societatea civilă, facilitează identificarea şi reprezentarea intereselor consumatorilor. "Este oportună crearea unui acord de parteneriat dintre Agenţie şi asociaţiile obşteşti pentru a eficientiza procesul de sensibilizare a consumatorilor" a subliniat Anatolie Silitrari, Şeful Direcţiei Protecţia Consumatorilor, Ministerul Economiei. Acordul de parteneriat va avea drept scop sistematizarea conlucrării dintre asociaţiile obşteşti şi Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor. "Dacă pînă în prezent întrunirile cu asociaţiile obşteşti purtau un caracter sporadic, acum ne dorim să sistematizăm acţiunile noastre, mai ales pe segmentul de informare şi educare a consumatorilor" a spus Alexandru Cuzimuc.

La masa rotundă au participat reprezentanţii a doua asociaţii obşteşti din opt invitate, reprezentanţi media şi colaboratori ai Agenţiei. Atît Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor, cît şi reprezentanţii societăţii civile prezenţi la eveniment, şi-au exprimat speranţa că la următoarele întruniri numărul asociaţiilor obşteşti va fi mai mare.

Cu referire la protecţia drepturilor consumatorilor, Ruslan Baciu de la Liga pentru Apărarea Drepturilor Consumatorilor şi-a exprimat îngrijorarea privind apărarea consumatorilor în domeniul ce ţine de sectorul serviciilor financiare, şi anume a contractelor de credit. "Ministerul Economiei lucrează în prezent la transpunerea Directivei UE privind contractele de credite de consum. Noua lege va obliga băncile să fie mai transparente în procesul de informare a consumatorilor , astfel înformînd corect şi obiectiv consumatorul încă la etapa de publicitate şi înainte de semnare a contractului, inclusiv despre plăţile ce urmează a fi achitate. Conform legislaţiei în vigoare autoritatea responsabilă de protecţia consumatorilor în domeniul financiar este Banca Naţională a Moldovei." a spus Anatolie Silitarari.

Tatiana Gogu de la Asociaţia Obştească "Protecţia Consumatorilor" a abordat problema finanţării acţiunilor de informare a consumatorilor prin intermediul proiectelor de asistenţă externă, dar şi din bugetul de stat.

Directorul Agenţiei a invitat reprezentanţii asociaţiilor obşteşti să partcicipe alături de angajaţii Agenţiei la vizitele de consultanţă, care sunt desfăşurate trimestrial în toate regiunile ţării şi au menirea să informeze consumatorii şi agenţii economici despre drepturile şi obligaţiile acestora. În acest context, vă informăm că în perioada 17-21 decembrie curent, Agenţia va efectua vizite de consultanţă în Hînceşti, Comrat, Teleneşti, Glodeni, Ştefan-Vodă, Străşeni.

De asemenea, reprezentaţii societăţii civile sunt aşteptaţi să ne însoţească în campania de informare care este organizată anual pe 15 Martie, de Ziua Mondială a Consumatorilor. "Este imposibil să efectuiezi controale şi să informezi toţii operatorii economici din ţară, dar este real să informăm cît mai eficient consumatorii asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora. Cu cîţi mai mulţi consumatori conştienţi, cu atît mai multe şanse de responsabilizare a agenţilor economici privind calitatea produselor şi serviciilor prestate. Un consumator informat nu poate fi manipulat" a conchis Alexandru Cuzimuc.

Masa rotundă a avut loc la sediul APC din str. Alba Iulia, 75, bloc G, et.9.

Serviciul Informare şi Comunicare cu Mass-Media

13.12.2012

Tel. 022 501 999



17 April | 2024
 Participarea ISSPNPC în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societă...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor  din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării  a participat  în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societății Civile UE-Moldova unde s-a pus în discuție progresul țării noastre pe calea integrării ...
16 April | 2024
Centrul de Excelență în Administrarea Afacerilor în vizită la ISSPNPC
Azi, data de 16 aprilie 2024, Inspectoratul de Stat Pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, punctul național de contact în domeniul protecției consumatorilor a găzduit un grup de studenți ai Centrului de Excelență în Administrarea Afaceri...
12 April | 2024
ISSPNPC în vizită de consultanță în cadrul Colegiului Cooperatist
Astăzi, 12 aprilie 2024,  Inspectoratulde Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a efectuat o vizită de consultanță cu participarea studenților din cadrul Colegiul Cooperatist din Republica Moldova. Scopul evenimentului a fost ...