DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă „Rezultatele supravegherii pieţei în perioada 01.04.2011-01.09.2011, privind comercializarea băut...
„Rezultatele supravegherii pieţei în perioada 01.04.2011-01.09.2011, privind comercializarea băuturilor răcoritoare
13 September | 2011
„Rezultatele supravegherii pieţei în perioada 01.04.2011-01.09.2011, privind comercializarea băuturilor răcoritoare"
eye
740


Comunicat de presă privind subiectul

„Rezultatele supravegherii pieţei în perioada 01.04.2011-01.09.2011, privind comercializarea băuturilor răcoritoare"

În scopul protecţiei vieţii, sănătăţii, eridităţii consumatorilor precum şi protejarea consumatorilor împotriva riscului de a cumpăra şi a consuma alimente perisabile din punct de vedere microbiologic, Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor a efectuat 73 controale de stat la agenţi economici, în perioada 01.04.2011-01.09.2011, privind verificarea modului de expunere la comercializare şi depozitare a apei şi a băuturilor nealcoolice.

Pentru aprecierea calităţii produselor plasate pe piaţa internă, în reţeaua de comerţ cît şi la producători au fost prelevate 30 mostre de apă potabilă şi băuturi nealcoolice şi supuse încercărilor de laborator. Rapoartele de încercări au depistat necorespunderea după indicii de inofensivitate 6 mostre de apă potabilă şi băuturi nealcoolice .

Astfel, în cadrul controalelor menţionate au fost depistate următoarele încălcări:

- lipsa certificatelor de conformitate- 10 cazuri;

- plasarea pe piaţă şi comercializarea produselor cu termen de valabilitate expirat - 7 cazuri;

- comercializarea băuturilor răcoritoare fără marcare sau marcate necorespunzător, precum şi lipsa informaţiei în limba de stat-14 cazuri;

- lipsa facturilor fiscale-6 cazuri;

- marcare eronată-2 cazuri;

- utilizarea mijloacelor de măsurare neverificate metrologic, asigurarea metrologică nesatisfăcătoare-21 cazuri;

- lipsa sau neafişarea registrului de reclamaţii la loc vizibil pentru consumatori - 20 cazuri;

- lipsa sau neafişarea la vedere a informaţiei pentru consumatori - 25 cazuri;

- nerespectarea cerinţelor de întocmire a bonului de casă - 15 cazuri;

- indicarea incorectă a indicatoarelor de preţuri - 18 cazuri;

Pentru încălcările depistate în cadrul controalelor de stat au fost aplicate următoarele măsuri:

  • 41 prescripţii de interzicere a loturilor de produse spre comercializare;
  • 3 prescripţii de interzicere definitivă a plasării produselor pe piaţă;
  • 19 prescripţii de interzicere a mijloacelor de măsurare metrologică;
  • 155 procese-verbale cu privire la contravenţie în baza Codului Contravenţional al Republicii Moldova.

Sfaturi utile pentru consumatori:

  • Citiţi cu atenţie informaţiile de pe etichete şi cumpăraţi numai acel produs care corespunde preferinţelor şi posibilităţilor dumneavoastră;
  • La recepţia comenzii, solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs.
  • Verificaţi modul de prezentare a ambalajului apei potabile;
  • Acordaţi atenţie condiţiilor de depozitare atît în magazinul de desfacere, cît şi la domiciliu atunci cînd producătorul impune condiţii în acest sens;
  • Refuzaţi produsele care prezintă data durabiliăţii minimale modificată sau depăşită;

! Nu vă lăsaţi influenţaţi de reclamă şi ambalaj, deoarece reclama poate fi neadevărată şi înşelătoare.

Atenţie !!! Consumatorul informat trebuie să se asigure cu cumpărături de bună calitate astfel încît va avea o sănătate garantată!

În caz, că aveţi de reclamat produse sau servicii necorespunzătoare, sesizaţi Inspectoratul (mun. Chişinău, str. E. Coca 28, bloc. III, bir.12, fax: 218-522), iar în situaţia în care aveţi nevoie de o consultaţie, linia telefonică directă a consumatorilor vă stă la dispoziţie (tel.74-14-64).

13.09.2011

Secţia relaţii cu consumatorii şi mass-media

17 April | 2024
 Participarea ISSPNPC în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societă...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor  din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării  a participat  în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societății Civile UE-Moldova unde s-a pus în discuție progresul țării noastre pe calea integrării ...
16 April | 2024
Centrul de Excelență în Administrarea Afacerilor în vizită la ISSPNPC
Azi, data de 16 aprilie 2024, Inspectoratul de Stat Pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, punctul național de contact în domeniul protecției consumatorilor a găzduit un grup de studenți ai Centrului de Excelență în Administrarea Afaceri...
12 April | 2024
ISSPNPC în vizită de consultanță în cadrul Colegiului Cooperatist
Astăzi, 12 aprilie 2024,  Inspectoratulde Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a efectuat o vizită de consultanță cu participarea studenților din cadrul Colegiul Cooperatist din Republica Moldova. Scopul evenimentului a fost ...