În contextul marcării Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor marcată pe 15 martie, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) dă startul unei Campanii de informare a agenților economici privind respectarea normelor legale ce ține de comerțul electronic, importul și comercializarea telefoniei mobile, electrocasnicelor, precum și a consumatorilor în vederea respectării drepturilor legitime de care dispun. Astfel, în perioada 12-16 martie, APCSP va desfășura Campania de informare: Fii informat! Exercită-ți drepturile de consumator stabilite prin Lege, care va include platforme de discuții și vizite de consultanță pe aceste teme cu agenții economici și consumatorii din mun.Chișinău, cât și cu cu cei din diferite regiuni ale țării, cum ar fi: mun. Chișinău, mun.Bălți r-nul Hâncești și Cahul.
Evenimentul care lansează această Campanie este o platformă de discuții cu participarea a 9 agenți economici, care plasează pe piață produse și servicii prin intermediul comerțului electronic. Platforma organizată cu genericul: "Promovarea accesului la internet echitabil și sigur pentru toți" are ca scop asigurarea unui mediu sigur în achizițiile online pentru toate categoriile de populație, inclusiv pentru persoanele vârstnice și copii.
Participanții la masa rotundă s-au manifestat a fi foarte activi în cadrul discuției, adresând întrebări specialiștilor APCSP, despre stabilirea corectă a termenului de garanție al produselor, corespunderea produselor și prețurilor cu ofertele de pe paginile web ale acestora, stabilirea duratei de funcționare, consecințele neoferirii termenului de garanție, învestirea altor organe de stat pe domeniul protecției consumatorilor, termenul de efectuare a expertizei de către o terță parte competentă în termenul de 14 zile prevăzut de Lege, cât și instituțiile învestite cu acest drept.
Menționăm că, tema propusă pentru anul curent de către Organizaţia Internaţională a Uniunilor de Consumatori privind consemnarea Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor este "Crearea unei piețe digitale mai corecte". În concordanță cu această temă actuală, APCSP și-a stabilit o serie de obiective majore prin care își propune să fie cât mai aproape de consumatori și anume, să contribuie la: asigurarea pe piață cu produse și servicii sigure; dezvoltarea cunoștințelor consumatorilor privind comerțul electronic; intensificarea aplicării legii, precum și adaptarea drepturilor consumatorilor și a politicilor în domeniu la schimbările apărute în societate și în economie.