DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Vernisajul desenelor cîștigătoare - “Protecția consumatorilor în culori”
Vernisajul desenelor cîștigătoare - “Protecția consumatorilor în culori”
07 September | 2021
Vernisajul desenelor cîștigătoare - “Protecția consumatorilor în culori”
eye
2052

Unul din scopurile primordiale a creării Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței este eficientizarea activităţii statului in materie de protecţie directă si indirectă a consumatorilor prin informarea si educarea consumatorilor, întărirea capacităţii decizionale şi stimularea capacităţii de autoprotecţie individuala si asociativa a consumatorilor.

În acest sens, în cadrul Campaniei de informare "Consumă responsabil, alege inteligent!", APCSP lansează, în premieră, un vernisaj al posterelor cu conținut informativ și ilustrativ a elevilor cîștigători la concursul “Protecția consumatorilor în culori”, ediția a II-a, în perioada 06 septembrie – 30 septembrie 2021, în localitatea Chișinău, Parcul Ștefan cel Mare și Sfînt, în perimetrul străzii Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni, proximitatea stației de așteptare.

Mesajele transmise prin intermediul banerelor conțin sfaturi esențiale care trebuie să fie cunoscute de toți consumatorii, precum: Apelați 022 51 51 51 pentru a obține consultanţă de specialitate în domeniul protecţiei consumatorilor; 24 luni – termenul minim de garanție pentru produsele de folosință îndelungată!; 14 zile – termenul de examinare a revendicărilor pentru un produs/serviciu necorespunzător de către vînzător/prestator; 14 zile – termenul de revocare a contractului la distanță; 14 zile – termenul de revocare a contractului de credit fără a invoca motive; CE – marcaj prin care producătorul indică faptul că produsul este conform cerinţelor aplicabile; SM – marcaj de conformitate ce indică conformitatea produselor cu cerințele esențiale de siguranță; În cazul produselor neconforme, aflate în perioada termenului de garanție, consumatorul are dreptul de a solicita: înlocuirea produsului; reparația; reducerea prețului sau/și restituirea contravalorii* (*vezi consumator.gov.md); În perioada termenului de garanţie, consumatorii depun reclamaţiile referitoare la produsele necorespunzătoare iniţial vînzătorului/prestatorului; Fii inteligent! Alege produse electrice din clasele energetice superioare A++ sau A+++; Alege becurile cu led pentru un consum energetic minim și randament maxim!; Accesează consumator.gov.md și urmărește pagina de facebook a APCSP pentru a fi informat și protejat!; Prețul serviciilor de călătorie se reduce pentru orice perioadă în care a existat un viciu, cu excepția cazului în care organizatorul dovedește că viciul este imputabil călătorului.

 

28 March | 2024
Masă rotundă cu reprezentanții Inspectoratului Național pentru Supraveghere T...
Astăzi 28.03.2024, reprezentanții Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC)  din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, au participat la o masă rotundă  cu  Inspectoratul Național pentru  Supraveghere Tehnică (INST). Evenimentul...
26 March | 2024
Retrospectiva lunii februarie
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, prezintă rezultatele lunii februarie 2024 :Retrospectiva lunii februarie.
22 March | 2024
Îmbunătățirea cunoștințelor Direcției Supraveghere Metrologică din cadrul ISS...
Inspectorii Direcției Supraveghere Metrologică din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) autoritate subordonată Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării își modernizează mijloacele tehnice utilizate în procesul controalelor metrologice pentru ...