DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Cazuri de succes

Cazuri de succes

12 Iulie | 2022
Restituirea sumei integrale pentru un telefon neconform
Un consumator a procurat un telefon mobil în sumă de 3 800 lei. După aproximativ 9 luni de utilizare senzorul telefonului a început să funcționeze cu încetinire, fapt care l-a făcut pe consumator să se adreseze către vânzător pentru a aduce la conformitate produsul. După ce produsul a fost lăsat la reparație au urmat mai ...
01 Iulie | 2022
Bani restituiți pentru încălțăminte cu ghinion
O consumatoare din or. Chișinău a procurat recent o pereche de încălțăminte (pantofi pentru dame) de la un punct comercial din capitală în valoare de 1490 lei. Doar după 2 ore de exploatare a acestora au fost depistate zgârieturi în partea frontală cât și o ruptură pe lateral. În acest caz, consumatoarea de...
11 Mai | 2022
82 910 lei restituiți pentru serviciul turistic nerealizat!
Un consumator a procurat un pachet turistic în suma de 82910.00 lei. Din cauza îmbolnăvirii beneficiarului s-a negociat altă perioadă de călătorie, fiind anulate biletele de zbor pentru perioada preconizată. În continuare din cauza anulării zborurilor din or. Kiev a devenit imposibilă realizarea călătoriei. Ulterior avâ...
04 Mai | 2022
Fiți cu ochii-n patru la utilizarea serviciilor de reparație auto
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a soluționat recent o petiție pe cale amiabilă după ce un consumator a sesizat instituția abilitată cu funcții de răspundere a consumatorilor pentru prestarea unui serviciu de reparație auto necorespunzător. Consumatorul s-a adresat către agentul economic pentru a fi eliminate n...
12 Aprilie | 2022
Înlocuirea telefonului mobil neconform
O consumatoare din Chișinău a procurat recent de la un magazin de dispozitive electronice un telefon mobil în valoare de aproximativ 23 000 lei. După o lună de folosință acesta a prezentat defecțiuni ale ecranului, iar după câteva zile ecranul smartphonu-lui s-a deconectat și nu a mai funcționat. Consumatoarea a apelat imediat pe ...
30 Martie | 2022
Mașină de uscat rufe cu defecte din fabrică
Un consumator din mun. Chișinău a procurat o mașină de uscat rufe în valoare de cca 9000 lei pentru care a primit un termen de garanție de 24 luni. După doar 2 luni de la exploatarea acesteia mașina a prezentat defecțiuni tehnice. Cumpărătorul a apelat la numărul de telefon indicat pe bonul de garanție, ulterior acesta a fost redirecționat...
22 Martie | 2022
8227 lei restituiți pentru un telefon necorespunzător
Este cazul unei consumatoare din Strășeni care a procurat un telefon mobil de la un magazin specializat din Republica Moldova. Deoarece produsul a fost comandat cu livrare la domiciliu, doar după ce a desigilat ambalajul consumatoarea și-a dat seama că i-a fost livrat un alt model de telefon decât cel comandat. În vederea rezolvării ...
01 Martie | 2022
Și-a procurat un laptop, însă CULMEA, acesta s-a dovedit a fi neconform!
Consumatorii din Republica Moldova știu cum să-și revendice drepturile atunci când acestea le sunt încălcate. O demonstrează o femeie din mun. Chișinău, care a procurat recent un laptop de model Macbook Air 13, 2020 în valoare de cca 24 000 lei, și care după doar două luni de utilizare a acestuia s-a defectat. Pe ecran au apăru...
18 Februarie | 2022
Restituirea sumei de 15 565 lei pentru serviciul turistic nerealizat
Un consumator din mun. Chișinău a procurat un pachet turistic de la un agent economic în sumă de peste 15 565 lei, dar din cauza condițiilor pandemice serviciul turistic menționat nu a fost realizat la data preconizată. Ulterior consumatorul și agentul economic au convenit amânarea realizării serviciului pentru anul 2021, în...
17 Noiembrie | 2021
Restituirea sumei integrale pentru bilete on-line
În adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței s-a adresat un consumator cu o reclamație care a procurat online, două bilete pentru participarea la un eveniment și nu era de acord cu suma de bani restituită care a constituit 80% din prețul achitat pentru bilete. În procesul de examinare a reclamației, ...
01 Noiembrie | 2021
25 400 lei restituiți pentru o saltea neconformă
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, a recepționat o serie de plângeri de la cetățeni privind calitatea necorespunzătoare a produselor comercializate, din care unul din ei a procurat de la un agent economic o saltea, pentru care a achitat 25 400 lei. În scurt timp, consumatoarea a rămas nemulțumită de prod...
26 Octombrie | 2021
Bani restituiți pentru un aragaz neconform!
Recent, un consumator din municipiul Cahul a avut ghinionul să procure de la un agent economic un produs electric de uz casnic (aragaz), în valoarede1699,00lei. Pentru obiectul achiziționat, consumatorul a primit și un termen de garanție. Însă după doar câteva zile de la utilizarea aragazului, s-a dovedit a fi de calitate ne...
28 Septembrie | 2021
Revindecarea drepturilor pentru reparația un fier de călcat
Un consumator s-a adresat la un centru de reparație a tehnicii de uz casnic, pentru reparația fierului de călcat. După diagnosticare s-a constatat că urmează a fi schimbată doar talpa, care ulterior a fost comandată la producător, după care consumatorul a refuzat schimbul tălpii și a solicitat restituirea contravalorii serviciului însă ...
12 August | 2021
Probleme și nemulțumiri cu produsul cumpărat de la un agent economic
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, a soluționat un conflict apărut între un consumator și un agent economic, după ce consumatorul și-a înaintat pretențiile ce țin de încheierea unui contract de vânzare – cumpărare cu agentul economic, achiziționând o mașina de spălat vase în...
10 August | 2021
Clauzele abuzive în contractele nebancare, un teren în care consumatorii câș...
Totul a început în martie 2020 când consumatorul s-a adresat în instanța de judecată împotriva Organizației de Creditare Nebancare privind constatarea clauzelor abuzive în contractul încheiat între profesioniști și consumator, atrăgând în calitatea de intervenient accesoriu Agenția pen...
29 Iulie | 2021
Comisioanele și penalitățile de acordare a unui credit de împrumut unui consu...
În adresat Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, s-a adresat consumatoarea solicitând constatarea clauzelor abuzive în contactul de împrumut încheiat cu Organizația de Creditare Nebancară. Inspectorii din cadrul Direcției Asigurarea Intereselor au elaborat Actul de Constatare a Cla...
27 Iulie | 2021
Cum a reușit o consumatoare să obțină victorie în instanțele de judecată cu a...
Clare, inteligibil și fără echivoc. Acestea sunt cerințele esențiale pe care limbajul unui contract încheiat între un consumator și un profesionist trebuie să le îndeplinească. Adică orice consumator care încheie un asemenea contract trebuie să înțeleagă (și să i se explice) care sunt efectele obligațiilor pe ca...
05 Iulie | 2021
Au fost găsite clauze abuzive în contractul de credit. Ce înseamnă asta pentr...
Comisionul de acordare a unui credit, prezent în mai toate contractele de creditare ale Organizaților de Creditare Nebancare din Republica Moldova și care, alături de multe alte clauze, obligă clienții O.C.N. la plata unor sume ce cresc costurile totale ale creditelor, a fost declarat de curând nelegal de către Judecătoria Chișinău...
02 Iulie | 2021
Avans restituit pentru serviciu neprestat!
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, a soluționat un conflict apărut între un consumator și un agent economic, după ce consumatorul și-a înaintat pretențiile ce ține de încheierea unui contract de executarea și fabricare a mobilei la comandă în valoare de 40 000 lei, fiind achitat un avans de 7...
25 Iunie | 2021
13500 lei restituiți pentru mobilă necorespunzătoare!
APCSP a recepționat recent o plângere de la o consumatoare privind calitatea necorespunzătoare a mobilei comercializate. Astfel, o femeie a achitat suma de 13 429 lei. În scurt timp, consumatoarea a rămas nemulțumită de produsul achiziționat, din motiv că mobila nu corespundea conform solicitării. În această situație, femeia a ...