Inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței au contribuit recent, la restituirea contravalorii de 442 euro pentru un produs neconform. Aceștia, au înregistrat o plângere de la un consumator, care a comandat de la un agent economic o construcție din termopan (uși și ferestre). Astfel, între agentul consumatorul economic și consumator a fost încheiat un contract de antrepriză, prin care agentul economic se obligă să execute pe riscul său o anumită lucrare pentru clientul său, în schimbul unui preţ care se stabileşte în raport cu rezultatul lucrării. Finisarea lucrărilor executate, însă nu a îndreptățit standardele de calitate cu privire la instalare, întrucât în momentul instalării acestora, s-a dovedit că atât geamurile, cât și ușile montate nu corespundeau parametrilor tehnici de instalare. Distanța dintre ușă și carcasa metalică a geamurilor constituia 5 cm, ceea ce crea o fixare nesigură a ușii, iar geamurile, în lateral, erau lipite cu prea multă spumă, punând în pericol securitatea, și chiar viața umană.
În aceste condiții, consumatorul a contactat agentul economic, comunicându-i că măsurile comenzii efectuate au fost incorecte, și astfel, ușile și geamurile instalate pot fi un pericol pentru securitatea sa și a familiei sale. Agentul economic a refuzat să satisfacă pretențiile consumatorului, imputându-i neimplicarea sa în efectuarea măsurărilor, și deci, interes scăzut din partea acestuia. În acest context, consumatorul a solicitat implicarea autorităților în soluționarea problemei și astfel, prin intervenția Agenției și realizarea măsurilor necesare, consumatorului i-au revenit în buzunar 442 euro.