
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, au efectuat o vizită de consiliere pentru studenții din cadrul Colegiului Universității Libere Internaționale din Republica Moldova.
Tematica vizitei a fost „Rolul și funcțiile de bază a Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor”.
Scopul vizitei de consultanță: s-a pus accentul pe informarea studenților despre autoritatea de protecție a consumatorilor, funcții de bază, domeniile de competență a Inspectoratului,
Ca rezultat al vizitei putem menționa că avem o generație de copii foarte curioși, digitalizați și mereu dispuși să interacționeze, astfel au fost abordate diferite teme actuale, cum ar fi:
- Drepturile și obligațiile consumatorilor;
- Regule de depunere a unei reclamații;
- Reguli de retur a produselor;
- Practici comerciale incorecte;
- Reguli generale de comerț;
- Serviciile societății informaționale(comerțul electronic);
- Clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii.
Prin aceste acțiunii, ISSPNPC tinde să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să informeze consumatorii despre drepturile lor şi să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor.