Agenția pentru Protecția Consumatorilor a efectuat o vizită de consultanță și informare la un agent economic din capitală, care deține cca 50 de puncte specializate în comercializarea băuturilor fierbinți (ceai, cafea), precum și alte produse, care sunt la mare căutare în perioada rece a anului.
Scopul vizitei a fost unul informativ și de preîntîmpinare a încălcării drepturilor consumatorilor. Printre neregulile identificate au fost: condițiile de păstrare a produselor, indicatoarele de preț întocmite necorespunzător, neafișarea Registrului de reclamații, lipsa marcării în limba de stat , textul etichetei tradus greșit în limba de stat. Acțiunea face parte din cadrul campaniei de informare pentru agenții economici, lansată de APC. Ca urmare acestor vizite, vor fi efectuate controale în aceste magazine pentru a redresa situația. APC și-a propus drept obiectiv, informarea preventivă a agenților economici precum și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor.
Reprezentanții agentului economic au solicitat instruirea și privitor la noile aspecte legislative ce urmează a fi luate în considerație de către a comercianți. Responsabilii din domeniu au fost familiarizați cu noile modificări și completări ale Legii nr 105 privind protecția consumatorilor. Totodată, au fost discutate și obligațiunile agenților economici în activitatea comercială din perspective soluționării petițiilor pe cale amiabilă, fiind analizate în discuții câteva exemple de rezolvare a petițiilor în acest mod. Agentul economic, în rezultatul vizitei informative, a înlăturat unele neajunsuri și a manifestat deschidere pentru conlucrare pe viitor în vederea organizării vizitelor similare.Anterior, APC a desfășurat acțiuni similare la comercianții de cafea ambulanți (din mașini), unde de asemenea au fost depistate mai multe nereguli.