Agenția pentru Protecția Consumatorilor a ajutat alți doi consumatori să își restituie contravaloarea produselor procurate, care s-au dovedit a fi neconforme.
Un consumator din raionul Ștefan Vodă a procurat la începutul anului curent un acumulator auto, în sumă de aproximativ 1500 lei. În timpul exploatării produsului aflat în perioada de garanţie, consumatorul a observat neconformități şi s-a adresat vînzătorului din magazin pentru returnarea contravalorii. Tot un produs neconform s-a dovedit a fi și telefonul procurat de un consumator din capitală, în valoare de aproximativ 3500 lei. Peste ceva timp telefonul s-a dovedit a fi cu defecte iar femeia s-a adresat de cîteva ori agentului economic pentru servicii de reparație. În urma a două tentative de reparații consumatorul a solicitat de la agentul economic restituirea contravalorii produsului.
În ambele cazuri agenții economici implicați au demonstrat nereceptivitate și au evitat soluționarea cauzei. Totodată, au refuzat restituirea contravalorii produselor, încălcînd, astfel Legea nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor, art 18. Menționăm că în urma desfășurării unui studiu minuțios de către inspectorii APC și ca urmare a negocierilor purtate cu părțile, problemele au fost rezolvate iar consumatorii şi-au recuperat banii.
Pentru alte detalii amintim că orice consumator, potrivit Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor, are dreptul la înlăturarea gratuită a deficiențelor, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător. Aceste acțiuni trebuie întreprinse necondiţionat de către vînzător într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit prin contract. Dacă vînzătorul, refuză să satisfacă reclamaţia consumatorului, acesta este obligat să demonstreze vina consumatorului în ceea ce priveşte deficienţele apărute la produsul vîndut, prin expertiza tehnică efectuată de o parte terţă competentă și abilitată în domeniu, într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data în care cumpărătorul a sesizat vînzătorul despre defectul observat .
Este important! Vînzătorul va efectua expertiza din contul său. Consumatorul este în drept să participe la expertiză personal sau prin reprezentanţii săi.
Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78 etajul 1,5.
Serviciul de Informare și Comunicare cu mass-media.
Tel. 022 501 999