De la începutul anului curent Direcția Protecția Consumatorilor(DPC) Cahul a reușit să întoarcă consumatorilor peste 11.000 lei. Printre obiectele întoarse pot fi enumerate un telefon mobil, ferestrău cu lanț și articole de mobilă.
În majoritatea cazurilor, consumatorii s-au adresat cu o cerere prealabilă către agentul economic cu privire la preschimbarea bunurilor cu altele de calitate corespunzătoare, însă agentul economic a refuzat acest lucru. Potrivit art. 18 al legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor, remedierea gratuită a deficienţelor apărute la produs, serviciu, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, deficienţe care nu sînt imputabile consumatorului, se face necondiţionat de către vînzător, prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit prin contract. Ca urmare, consumatorii s-au adresat la DPC Cahul cu petiții în care au invocat nesoluționarea în mod corespunzător a reclamațiilor înaintate vînzătorului. Reprezentații APC din or.Cahul, în baza reclamaţiei au iniţiat, în unele cazuri, controale inopinate prin care au confirmat încălcările menţionate de către consumator în reclamaţie. În cadrul controlului, inspectorii au constatat încălcări ale legislației, iar ulterior reclamațiile consumatorilor au fost rezolvate pe cale amiabilă, întorcîndu-li-se banii pentru produsele ce s-au dovedit a fi neconforme.
Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la TELEFONUL CONSUMATORILOR 022 74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78 etajul 1,5.