DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Drepturile consumatorului în cazul modificării prețului contractului la pachetele de servicii de ...
Drepturile consumatorului în cazul modificării prețului contractului la pachetele de servicii de călătorie
01 Septembrie | 2021
Drepturile consumatorului în cazul modificării prețului contractului la pachetele de servicii de călătorie
eye
1384

Urmare a creșterii numărului de reclamații înregistrate la APCSP și a apelurilor telefonice parvenite la Telefonul consumatorului 022 51 51 51 cu privire la creșterea prețului contractului la pachetele de servicii de călătorie informăm consumatorii că după încheierea contractului privind pachetul de servicii de călătorie, prețurile pot fi mărite numai în cazul în care contractul rezervă în mod explicit această posibilitate și stipulează dreptul călătorului la reducerea prețului. În acest caz, în contract trebuie să fie precizat modul în care urmează să fie calculate prețurile revizuite.

Creșterile de prețuri sînt posibile numai ca o consecință directă a schimbărilor legate de:

a) prețul transportului de pasageri care rezultă din costul carburanților sau al altor surse de energie;

b) nivelul taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie incluse în contract, impuse de părți terțe care nu sînt direct implicate în executarea pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de îmbarcare sau debarcare în porturi și aeroporturi (tarife pentru serviciile aeroportuare și de navigație aeriană); sau

c) cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.

Dacă creșterea prețului depășește 8% din prețul total al pachetului, călătorul are posibilitatea ca, într-un termen rezonabil specificat de organizator să accepte modificarea propusă sau să declare rezoluțiunea fără a plăti vreun comision de rezoluțiune.

Indiferent de valoarea sa, o creștere de preț nu produce efecte juridice decît dacă organizatorul trimite călătorului o notificare clară și inteligibilă privind această creștere, însoțită de o justificare a creșterii respective și de un calcul, pe un suport durabil, cu cel puțin 20 de zile înainte de începerea călătoriei.

Înainte de începerea călătoriei, organizatorul nu poate modifica în mod unilateral alte clauze ale contractului privind pachetul de servicii de călătorie decît cele legate de preț, cu excepția cazului în care:

a) organizatorul și-a rezervat acest drept în contract;

b) modificarea este nesemnificativă; și

c) organizatorul îl informează pe călător cu privire la modificare într-un mod clar, inteligibil și bine evidențiat, pe un suport durabil.

În cazul în care contractul prevede posibilitatea creșterii prețurilor, călătorul are dreptul la o reducere de preț care corespunde unei scăderi a costurilor care are loc după încheierea contractului și înainte de începerea călătoriei. Dacă călătorul a plătit mai mult decît prețul redus, organizatorul este obligat să restituie diferența.

În cazul unei reduceri de preț, organizatorul are dreptul să deducă cheltuielile administrative efective din diferența care trebuie restituită călătorului. La cererea călătorului, organizatorul trebuie să prezinte dovezi ale cheltuielilor administrative respective.

Apelați telefonul consumatorului 022 51 51 51 pentru a fi consiliați sau accesați pagina http://consumator.gov.md.

17 Aprilie | 2024
 Participarea ISSPNPC în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societă...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor  din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării  a participat  în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societății Civile UE-Moldova unde s-a pus în discuție progresul țării noastre pe calea integrării ...
16 Aprilie | 2024
Centrul de Excelență în Administrarea Afacerilor în vizită la ISSPNPC
Azi, data de 16 aprilie 2024, Inspectoratul de Stat Pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, punctul național de contact în domeniul protecției consumatorilor a găzduit un grup de studenți ai Centrului de Excelență în Administrarea Afaceri...
12 Aprilie | 2024
ISSPNPC în vizită de consultanță în cadrul Colegiului Cooperatist
Astăzi, 12 aprilie 2024,  Inspectoratulde Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a efectuat o vizită de consultanță cu participarea studenților din cadrul Colegiul Cooperatist din Republica Moldova. Scopul evenimentului a fost ...