- Dragi consumatori, vă recomandăm ca în timpul cumpărăturilor să verificați în mod direct caracteristicile produsului alimentar (miros, culoare, aspect etc) având în vedere că temperaturile ridicate favorizează procesul de alterare a produselor alimentare și refuzați produsele care prezintă caracteristici de produs alterat (aspect măzguit, miros de acru, aspect spongios de început de fermentare, produs deformat și consistența moale-înghețată, ambalaje deformate, etc). Atunci când cumparați produse alimentare, acordați atenție deosebită asupra modului de prezentare a ambalajului, în cazul în care ambalajul este bombat, prezintă deformări sau este rupt înseamnă că produsul nu mai prezintă deplina siguranță pentru consumator, evitați să achizitionați astfel de produse. Nu uitați să verificați dacă este respectată temperatura la care este depozitat/expus la vânzare produsul alimentar ales de dumneavostră (temperatura menționată de producător pe etichetă ce însoțește produsul trebuie să coincidă cu temperatura la care este expus la comercializare produsul achiziționat). Niciodată să nu recongelați un produs alimentar după ce acesta a fost decongelat, dacă producătorul interzice acesta acțiune (prin menționare pe etichetă). Perioada cu temperaturi caniculare determină un consum mai mare de lichide (apa minerală naturală, apa de masă, sucuri de fructe, băuturi răcoritoare) la achiziționarea cărora recomandăm să acordați atenție deosebită asupra modului de depozitare și expunere având în vedere că expunerea acestora sub acțiunea directă a razelor solare conduce la deteriorarea caracteristicilor produselor menționate;vă atragem atenția asupra legumelor și fructelor comercializate în cadrul piețelor în spații deschise unde temperatura mediului ambiant foarte ridicată afectează calitatea produselor (deshidratare, accelerarea procesului de alterare, ofilirea verdețurilor etc). Stimați consumatori, nu cumparați alimente din locuri neautorizate, verificați cu atenție data durabilității minimale, data limită de consum a produselor (termen de valabilitate). Întotdeauna, la cumpărarea produselor alimentare trebuie să solicitați și să păstrați bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doriți să reclamați calitatea unui produs.
Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la LINIA FIERBINTE 022 74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsanadri 78, etajul 1.
Serviciul de informare și comunicare cu mass-media
tel. 022 501 999