La data de 09.02.2024 un grup de companii reprezentat de un agent economic important pe piața RM a venit cu inițiativa de efectuarea a unei ședințe de lucru cu participarea reprezentanților Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC).
Scopul întrevederii a fost identificarea celor mai bune practici pentru soluționarea reclamațiilor consumatorilor, precum și evitarea unor erori posibil a fi admise având în vedere creșterea vânzărilor și respectiv a cifrei de afaceri pe parcursul ultimei perioade.
Subiectele discutate:
- lista produselor de calitate corespunzătoare care nu pot fi returnate,
- modalitatea și drepturile de returnare a produselor și termenele lor;
- expertizele efectuate la produse în cazul invocării de către consumator a unor neconformității;
- practicile comerciale incorecte, etc.
Mizăm pe crearea unui sistem funcțional al parteneriatului dintre Inspectorat şi mediul de afaceri, de la egal la egal, care facilitează relaţiile reciproce de colaborare și asigurarea unui climat favorabil în scopul familiarizării acestora cu legislaţia în vigoare şi îndrumării spre respectarea corectă a legislației.
Apreciem deschiderea acestui grup de companii pentru identificarea bunelor practici de soluționare a reclamațiilor, dar și îmbunătățirea relațiilor cu consumatorii prin creșterea comunicării dintre agent economic, consumator și Inspectorat.
ISSPNPC salută agenții economici care vin cu asemenea inițiative de a fi mai aproape de consumator și de a identifica soluțiilor echitabile și avantajoase.