Mai mulți elevi au participat la un seminar instructiv cu genericul „Cunoaște-ți drepturile tale de consumator" care a avut loc în incinta liceului „Olimp” din capitală, astăzi, 13.05.2015. Șefa Direcției relații cu consumatorii, dna. Viorica Bodiu a vorbit elevilor despre practicile comerciale incorecte și despre pașii necesari pe care trebuie să-i urmeze un consumator în cazul în care a fost înșelat de un agent economic atunci cînd a procurat un produs neconform, etc. Pe lîngă aceasta, elevii și studenții au fost încurajați să acționeze și să înceapă să fie mai atenți la ce cumparături, să adreseze mai multe întrebări despre originea, calitatea produselor și să refuze produsele care nu întrunesc toate cerințele prescrise, să returneze produsele neconforme, căci doar acționînd curajos vom putea responsabiliza comercianții neonești. La sfîrșitul seminarului, elevii au primit cîteva pliante informative despre drepturile consumatorului.
Scopul acestei acțiuni este de a sensibiliza tînăra generație să-și cunoască drepturile și obligațiile în calitate de consumator activ. Tinerii informați, prin atitudinea lor participativă, ar putea resposabiliza comercianții neonești, care pe lîngă profitul spre care tind, să urmărească și plasarea pe piață a produselor sigure.
Reamintim că aceste seminarii instructive vor avea continuitate și în alte instituții de învățămînt, avînd o importanță majoră prin faptul că studenții dar și cadrele didactice pot adresa întrebări inspectorilor A.P.C. despre cazuri particulare și pot cere sfaturi concrete despre metodele de a acționa atunci cînd le sunt lezate drepturile în calitate de consumator.




Serviciul de informare și comunicare cu mass-media
tel. 022 501 999