DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Rezultatele acţiunii de control privind comercializarea produselor Cosmetice şi de Parfumerie
Rezultatele acţiunii de control privind comercializarea produselor Cosmetice şi de Parfumerie
04 Aprilie | 2012
Rezultatele acţiunii de control privind comercializarea produselor Cosmetice şi de Parfumerie
eye
1069

Recent, în cadrul supravegherii pieţii, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor a iniţiat un şir de controale la 19 agenţi economici în vederea verificării conformităţii produselor cosmetice şi de parfumerie în reţeaua de comerţ şi la etapa prestării serviciilor în saloanele de frumuseţe.
Au fost verificate produse în valoare de 55303 lei, din care produse în valoare de 41319 lei nu se încadrau în prevederile legale privind protecţia consumatorilor.

În cadrul controlului de stat efectuat, au fost depistate următoarele încălcări:

- înşelare la calcul;
- lipsa sau întocmirea incorectă a indicatorilor de preţ;
- nerespectarea cerinţelor de întocmire a bonului de casă;
- aplicarea ilegală a mărcii de conformitate;
- neprezentarea informaţiei în limba de stat;
- lipsa registrului de reclamaţii;
- marcarea necorespunzătoare sau lipsa totală a marcării;
- lipsa instrucţiunilor de utilizare;
- produse cu termenul de valabilitate expirat;
- lipsa registrului de controale;
- lipsa facturilor fiscale;


Pentru neconformităţile depistate în cadrul supravegherii pieţei, către agenţii economici şi persoanele responsabile au fost aplicate următoarele măsuri juridice :

14 - prescripţii de înlăturare a neconformităţilor;

8 - prescripţii de interzicere temporară a lotului

14 procese-verbale cu privire la contravenţie conform Codului Contravenţional al Republicii Moldova.

Sfaturi practice pentru consumatori

 Informaţi-vă înainte de a cumpăra un produs. Citiţi cu atenţie eticheta:denumirea produsului, producătorul, modul de întrebuinţare, condiţiile de păstrare şi conservare, termenul de valabilitate.
 Nu vă lăsaţi influenţaţi de reclamă şi ambalaj, deoarece acestea nu sunt întotdeauna reale.
 Verificaţi senzorial (culoare, miros, aspect) calitatea produselor pe care doriţi să le cumpăraţi.
 Verificaţi, fără jenă, preţul stabilit de către comerciant.
 Reveniţi la agentul economic, dacă ulterior cumpărării aţi constatat că produsul nu corespunde calităţii, pentru a solicita înlocuirea acestuia sau restituirea contravalorii.
 La procurarea acestor produse la tarabele din stradă există riscul ca acestea să-şi piardă calităţile, chiar dacă produsele ce se află în comercializare sunt în termenul de valabilitate stabilit de producător.
 Dacă Dvs. aţi solicitat înlocuirea gratuită a produsului necorespunzător cu un produs similar de calitate adecvată sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător citiţi cu atenţie documentele care vi se oferă pentru semnat, este posibil sa fiţi duşi în eroare.
 Prejudiciul moral cauzat consumatorului de către producător, vînzător, prestator prin încălcarea drepturilor lui prevăzute de prezenta lege, precum şi de alte acte normative se repară în mărimea stabilită de instanţa judecătorească.

Cerinţele de etichetare a produselor cosmetice şi parfumerie

Produsele cosmetice vor fi comercializate numai în recipiente şi/sau ambalaje inscripţionate lizibil, nelavabil şi inteligent indicîndu-se următoarele date:
 denumirea producătorului şi adresa unde se află agentul producătorului pentru adresarea petiţiilor.
 ţara de origine (pentru produsele din import).
 conţinutul nominal în momentul ambalării produsului.
 instrucţiunile de utilizare şi avertizare specială ce trebuie aduse la cunoştinţă cu privire la produsele cosmetice.
 funcţia produsului cosmetic.
 lista cuprinzînd ingredientele care fac parte din compoziţia produsului cosmetic.
 termenul de valabilitate înscris prin cuvînte e folosit "pînă la" urmat de dată sau de detalii privind locul de pe ambalaj, unde se află inscripţionată data expirării, exprimată prin lună şi an, în această ordine, în cifre arabe.
 instrucţiunile de conservare, utilizare şi îndepărtare.
 numărul lotului de fabricaţie, după caz, marcat pe recipient sau pe ambalaj ori o indicaţie care să permită identificarea produsului.
 categoria de produs cosmetic, exceptînd cazul în care aceasta rezultă din prezentarea produsului.


Serviciul de informare şi comunicare cu mass-media

03.04.2012

17 Aprilie | 2024
 Participarea ISSPNPC în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societă...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor  din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării  a participat  în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societății Civile UE-Moldova unde s-a pus în discuție progresul țării noastre pe calea integrării ...
16 Aprilie | 2024
Centrul de Excelență în Administrarea Afacerilor în vizită la ISSPNPC
Azi, data de 16 aprilie 2024, Inspectoratul de Stat Pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, punctul național de contact în domeniul protecției consumatorilor a găzduit un grup de studenți ai Centrului de Excelență în Administrarea Afaceri...
12 Aprilie | 2024
ISSPNPC în vizită de consultanță în cadrul Colegiului Cooperatist
Astăzi, 12 aprilie 2024,  Inspectoratulde Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a efectuat o vizită de consultanță cu participarea studenților din cadrul Colegiul Cooperatist din Republica Moldova. Scopul evenimentului a fost ...