În scopul supravegherii pieţii interne, a combaterii practicilor care afectează interesele legale şi drepturile consumatorilor, ca urmare a multiplelor apeluri telefonice şi a petiţiilor consumatorilor, referitor la calitatea serviciilor transport auto de călători în folos public cu regim de taxi, în perioada 28.10.2011-16.12.2011, Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor (IPSSPMPC), a efectuat 20 controale de stat la etapa prestării serviciilor de transport auto de călători în folos public.
În cadrul controalelor menţionate au fost depistate următoarele încălcări:
- neafişarea la vedere a informaţiei pentru consumatori;
- lipsa registrului de reclamaţii la întreprindere;
- neînmînarea bonului de casă;
- lipsa certificatului de conformitate;
- lipsa informaţiei referitor la tarifele de pornire şi denumirea agentului transportator;
- lipsa datelor agentului economic cît şi datele de identitate ale şoferului;
- lipsa registrelor de evidenţă a controalelor etc.
Pentru încălcările depistate au fost aplicate următoarele măsuri:
• aplicate 16 prescripţii de înlăturare a neconformităţilor;
• întocmite 29 procese-verbale cu privire la contravenţie în baza Codului Contravenţional al Republicii Moldova.
• În caz, că aveţi de reclamat produse sau servicii necorespunzătoare, sesizaţi Inspectoratul (mun.Chişinău, str. E. Coca 28, bloc. III, bir.12, fax.218-522), iar în situaţia în care aveţi nevoie de o consultaţie, linia telefonică directă a consumatorului vă stă la dispoziţie (tel.74-14-64).