Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor vine cu unele recomandări pentru consumatori, în perioada de Black Friday, care are loc de cele mai multe ori în luna noiembrie.
Black Friday înseamnă reduceri masive pentru o gamă foarte largă de produse, însă este foarte important ca consumatorul să nu cadă în cursa prețurilor fictive.
Iată câteva sfaturi prin care puteți evita prețurile fictive:
- Faceți o listă cu produsele pe care doriți să le cumpărați.
- Verificați prețul acestora cu ceva timp înainte pentru a vă asigura că într-adevăr produsele beneficiază de reduceri reale.
- Verificați graficele cu evoluția prețurilor, acolo unde acestea există.
- Vizitați mai multe site-uri, magazine care vând produsul pe care vi-l doriți.
- Dacă prețul este prea mic, poate reflecta calitatea îndoielnică a acestuia.
Dacă agenții economici plasează o reducere de ex. -70%, atunci în magazin trebuie să fie măcar un singur produs vândut cu această reducere, fiind obligați să menționeze perioada exactă a ofertelor.
Reducerea de pe eticheta produsului trebuie să coincidă cu prețul din bonul fiscal. Consumatorul poate beneficia de remedierea gratuită a deficiențelor în perioada termenului de garanție pentru produsele vândute cu preț redus, ca și pentru mărfurile procurate fără reducere.
Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator.
Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 51 51 51, Linia verde a ISSPNPC: 080028028 sau la adresa, mun. Chişinău, str.Vasile Alecsandri, 78 et.1.