În perioada 10-14 septembrie, autoritatea abilitată cu funcții de protecție a drepturilor consumatorilor a înregistrat o serie de petiții privind utilizarea practicilor comerciale înșelătoare, consumatorii declarându-se a fi mințiți la prestarea serviciilor unei școli auto, la neoferirea unui premiu de 500 lei cadou, câștig ce trebuia oferit prin intermediul unei promoții, precum și obligarea consumatorului de a achita un produs, care a fost deteriorat în magazin (un pahar).
De menționat că, în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței au parvenit mai multe plângeri ce se referă la utilizarea privind calitatea prestării serviciilor turistice. Astfe din numărul total de reclamații înaintate de către consumatori, în 5 dintre cazuri este examinat motivul prestării necorespunzătoare a serviciilor turistice, hoteliere sau chiar neprestarea acestor servicii. În funcție de problema înaintată, aceștia sunt în drept să solicite stabilirea unei despăgubiri pentru serviciul prestat necorespunzător, reducerea corespunzătoare a prețului sau restituirea contravalorii serviciului în cazul neprestării acestuia.
Alte servicii prestate necorespunzător i-au nemulțumit pe consumatorii ce au beneficiat de servicii interferon, rezilierea contractului de executare a unui mobilier fără a infoma consumatorul, refuzul de către taximetrist de a conecta taximetrul, alimentarea automobilului cu alt combustibil decât cel predestinat mașinii, tărăgănărarea procesului de construcție a imobilului etc.
Produsele neconforme, ce i-au determinat pe consumatori să-și revendice drepturile sunt: achiziționarea unui frigider neconform, laptop necalitativ, baterie auto neconformă, calorifere uzate etc.
Precizăm, că petițiile recent parvenite în cadrul Cancelariei APCSP alcătuiesc 26 de plângeri de la consumatori, în cadrul Ghișeului Unic fiind înregistrate 163 apeluri telefonice și 27 consultații în oficiu.