Agenția pentru Protecția Consumatorilor a intervenit într-un proces de judecată ca intervenient, pentru a susține un consumator să încaseze prejudiciu moral. Curtea Supremă de Justiție a emis o prin care un agent economic este obligat să achite unui consumator suma de 2000 lei pentru prejudiciul moral adus, ca urmare a nerespectării termenului de examinare a reclamației și neachitare a compensației în modul stabilit.
Doamna G.V a procurat de la un centru de vînzări un bilet avia tur-retur pentru o călătorie . Din motive necunoscute, cursa a fost anulată de 2 ori, fapt despre care pasagerul consumator nu a fost anunțată preventiv. G.V. a înaintat o reclamație către agentul economic, solicitînd repararea prejudiciului moral, însă nu primit nici un răspuns. Așteptînd termenul de 14 zile, consumatorul a depus o petiție la APC în urma căreia a fost emisă o prescripție cu privire la înlăturarea neconformităților, și anume, nerespectarea termenului de examinare a reclamației și neachitarea compensației în modul stabilit. Agentul economic respectiv a ignorat și acest lucru, fapt pentru care a fost atacat în judecată. În urma unui lung proces judiciar, Curtea Supremă de Justiției a emis o hotărîre prin care a obligat agentul economic să achite consumatorului G.V suma de 2000 lei cu titlu de prejudiciu moral.
În acest context, pentru evitarea unor astfel de precedente, Agenția pentru Protecția Consumatorilor îndeamnă agenții economici care primesc petiții de la consumatori, să acorde maximă atenție la etapa adresării acestora întru soluționarea pe cale amiabilă a pretențiilor înaintate și respectiv pentru evitarea cheltuielilor suplimentare.