Ieri, 09.10.2014, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a desfășurat o vizită de consultanță în incinta pieței comerciale din orașul Cahul. În decurs de cîteva ore reprezentanții APC au consiliat consumatorii pe diverse domenii. Cele mai frecvente întrebări erau legate de domenii ca:
- garanția produselor;
- marcarea corectă aproduselor;
- termenul de valabilitate a produselor alimentare;
- procedura de adresare prealabilă la agentul economic;
- servicii comunale;
- alte instituții publice responsabile de protecția drepturilor consumatorilor.
De asemenea, în cadrul acestei vizitei de informare și consultare au fost oferite consultații comercianților referitor la modul de organizare a activității comerciale, ținînd cont de bunele practici în relații cu consumatorii. De asemenea, s-a discutat despre regulile de utilizare în activitatea de comerț a mijloacelor de măsurare a masei în incinta piețelor și importanța utilizării corecte a mijloacelor de măsurare.
APC vine să vă reamintească că scopul acestor vizite de consultanță este de a informa şi educa consumatorii. Prin aceste acțiunii, APC tinde să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să informeze consumatorii despre drepturile lor şi să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor.