Structura
Șef ISSPNPC - Sergiu DĂRĂNUȚĂ
Competențe:
- Organizarea eficientă a activității Inspectoratului, implementarea și menținerea controlului intern managerial;
- Reprezentarea intereselor Inspectoratului în relaţiile cu autorităţile publice, persoanele fizice şi juridice din ţară şi străinătate;
- Asigurarea executării şi respectării conforme a actelor normative în vigoare, a sarcinilor ce decurg din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Inspectoratului;
- Aprobarea statului de personal, regulamentelor şi planurilor anuale de activitate ale subdiviziunilor Inspectoratului, și determinarea atribuţiilor şi responsabilităţilor adjunctului său şi ale conducătorilor subdiviziunilor structurale ale Inspectoratului;
- Emiterea ordinelor şi dispoziţiilor executorii pentru toţi angajaţii Inspectoratului şi verificarea executării acestora, semnarea deciziilor, prescripţiilor şi delegațiilor de control, precum și actele referitoare domeniilor de competență a Inspectoratului;
- Soluţionarea problemelor privind activitatea operativ-organizaţională şi financiar-economică, precum şi asigurarea tehnico-materială a Inspectoratului;
Şef direcţie - Andrei Muntean
Şef adjunct direcţie - Ion Barbos
Tel.: 022 501 940
Birou: 503
Competențe:
- Supravegherea pieței, controlul calităţii produselor industriale şi serviciilor prestate
- Controlul de stat privind respectare normelor şi regulilor în activitatea de comerţ
- Examinarea petiţiilor, sesizărilor. Acordarea consultanţei consumatorilor şi agenţilor economici.
Şef direcţie – Tatiana Frunză
Tel.: 022 501 930
Birou: 506
Competențe:
- coordonarea procesului de informare, consiliere, educare și creșterea capacităților decizionale a consumatorilor în ceea ce priveşte drepturile lor legitime;
- asigurarea funcționării Ghișeului consumatorului și a Call – Centrului de asistență la linia verde și la telefonul consumatorului,
- colaborarea cu Asociațiile Obștești de consumatori, APL-uri, în vederea informării consumatorilor asupra drepturilor lor legitime și a modalității de apărare a acestora.
- organizarea acordării consultanței și asistenței mediului de afaceri, în vederea prevenirii eventualelor încălcări ale drepturilor consumatorilor și cerințelor aplicabile produselor, serviciilor prestate, precum și regulilor de comerț;
Șef Direcție - Valentina Grigoriș
Tel.:022-501-977
Email: valentina.grigoris@isspnpc.gov.md
Birou: 907
Competențe:
-
Implementarea politicii statului în domeniul protecţiei consumatorilor
-
Acordarea consultanţei cetățenilor în vederea protecției drepturilor sale în calitate de consumator
-
Organizarea desfăşurării activităţilor de informare şi educare a consumatorilor
-
Înregistrarea, monitorizarea și evidența petițiilor parvenite în cadrul Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor
Șef secție - Lilian Tudosan
Șef al direcției - Eleonora OPREA
Tel.: 022 501 917
Email: eleonora.oprea@isspnpc.gov.md
Birou: 527
Competențe:
- Planificarea în cadrul Inspectoratului a activităţilor de supraveghere a pieţei și de protecție a consumatorilor
- Coordonarea cu Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizări și alte autorități ale administrației publice centrale a activităţilor planificate
- Coordonarea graficelor de control cu Cancelaria de Stat.
- Evaluarea şi generalizarea rezultatelor activităţii de supraveghere a pieţei şi protecţie a consumatorilor
- Prezentarea dărilor de seamă statistice privind activitatea Inspectoratului, a rapoartelor şi sintezelor, către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizări, altor autorităţi de competenţă
Șef secție - Valentina Arachelov
Tel.: 022 501 918
Email: valentina.arachelov@isspnpc.gov.md
Birou: 527
Competențe:
-
Organizarea activității și managementul eficient al Secției
- Organizarea evaluării riscurilor și planificarea controalelor, participarea la întocmirea planului controalelor și înregistrarea în Registrul de Stat al controalelor
-
Elaborarea și evaluarea programului de dezvoltare strategică, înaintarea propunerilor de modificare
- Organizarea elaborării procedurilor și metodologiilor de activitate internă în domeniul supravegherii pieţei şi protecţiei consumatorilor
- Evaluarea şi generalizarea rezultatelor activităţii de supraveghere a pieţei şi protecţie a consumatorilor
- Participarea la întocmirea rapoartelor periodice, sintezelor și informațiilor privind rezultatele activității Inspectoratului, către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, altor autorități ale administrației publice centrale de competență
Șef serviciu -
Tel.: 022 501 988
Email:
Competențe:
1. Organizarea managementului activității serviciului și promovarea imaginii instituției;
2. Coordonarea procesului de cooperare şi comunicare eficientă a Inspectoratului cu autoritățile publice, reprezentanții societății civile, organizații internaționale;
3. Menținerea unui dialog permanent atât pe plan intern cu instituțiile naționale cât și pe plan extern cu reprezentanții organizațiilor internaționale, referitor la progresele înregistrate în domeniul protecției consumatorilor și supravegherii pieței;
4. Asigurarea şi monitorizarea implementării programelor interne şi internaţionale în domeniul protecţiei consumatorilor colaborând cu organizaţii şi instituţii din ţară şi din străinătate, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
5. Asigurarea colaborării externe a Inspectoratului precum și înaintarea propunerilor de proiecte de dezvoltare. Stabileşte gradul de importanţă şi urgenţă al documentelor recepţionate, asigură clasificarea şi distribuirea acestora conform atribuţiilor;
Șef al direcției -Sergiu Corețchi
Tel.: 022 501 978
Email:
Birou: 530
Competențe:
1. Organizarea activității și managementului eficient al Direcției;
2. Asigurarea examinării în termen a petițiilor, cererilor prealabile, efectuarea expertizei juridice a materialelor parvenite din subdiviziunile structurale, examinarea şi înaintarea propunerilor la proiectele de acte normative din domeniu;
3. Coordonarea activităților ce țin organizarea și funcționarea Consiliului pentru Soluționarea disputelor din cadrul Inspectoratului;
4. Acordarea asistenţei juridice subdiviziunilor structurale ale Inspectoratului și oferirea soluțiilor pe probleme de ordin juridic;
5. Asigurarea procesului de achiziționare de mărfuri, lucrări și servicii pentru necesitățile Inspectoratului;
6. Înaintarea acțiunilor în instanța de judecată și reprezentarea intereselor Inspectoratului.
Șef direcție - Viorica IUZI
Tel.: 022 501 999
Email: viorica.iuzi@isspnpc.gov.md
Birou: 538
Competențe:
1. Organizarea activității și managementului eficient al Direcției;
2. Coordonarea procesului de elaborare a bugetului în cadrul Inspectoratului, de evidență contabilă și gestiune financiară, precum și asigurarea transparenței cheltuirii mijloacelor bugetului;
3. Coordonarea procesului de implementare și promovare a politicii și procedurilor de personal;
4. Coordonarea proceselor ce țin de managementul documentelor în cadrul Inspectoratului;
5. Coordonarea procesului de informare și comunicare eficientă a Inspectoratului cu publicul larg, reprezentanții societății civile și cu mijloacele de informare în masă;
6. Elaborarea planului de activitate și a Raportului de activitate al Direcției și coordonarea planurilor și rapoartelor de activitate al subdiviziunilor din cadrul Direcției.
Șef serviciu -
Tel.: 022 501 926
Email:
Birou: 540
Competențe:
-
1. Organizarea activității și managementul eficient al Serviciului;
2. Planificarea cheltuielilor ce țin de întreținerea Inspectoratului. Coordonarea activităților privind organizarea corectă a evidenței contabile în conformitate cu actele normative în vigoare;
3. Participarea la elaborarea propunerilor de buget a Inspectoratului în conformitate cu normele metodologice și indicațiile în termenele stabilite de către Ministerul Finanțelor, elaborarea schemei de încadrare a Inspectoratului;
4. Dirijarea organizării corecte a evidenței contabile și a sistemului de dări de seamă;
5. Participarea la procesul pregătirii documentației necesare pentru organizarea achizițiilor si participarea la activitatea grupului de lucru pentru achiziții publice;
6. Elaborarea planului anual și raportului de activitate al Serviciului.
Șef cancelarie - Alina MONUL
Tel.: 022 501 981
Email: secretariat@isspnpc.gov.md
Birou: 509
1. Conducerea Serviciului, stabilirea sarcinilor și verificarea executării lor;
2. Coordonarea procesului de primire și păstrare a documentelor și registrelor în arhiva cancelariei;
3. Evidența, înregistrarea și scanarea documentelor de intrare în Sistemelor Informaționale ale Inspectoratului;
4.Întocmirea și actualizarea nomenclatorului dosarelor Inspectoratului și coordonarea acestuia cu Arhiva de Stat;
5. Înregistrarea actelor normative interne cu caracter general și asigurarea diseminării acestora către toți colaboratorii vizați;
6. Raportarea gradului de executare a corespondenței.
Șef serviciu - Veronica Tutunaru
Tel.: 022 501-912
Email: veronica.tutunaru@isspnpc.gov.md
Birou: 536
Competențe:
1. Organizarea activității și managementul eficient al Serviciului;
2. Elaborarea și prezentarea proiectelor de acte administrative cu privire la personal și la procedurile de personal;
3. Asigurarea întocmirii conforme a avizelor la proiectele de acte normative cu incidență în domeniul administrării funcției publice și a funcționarilor publici, politicilor și procedurilor de personal şi a reglementărilor generale a raporturilor de muncă;
4. Coordonarea implementării procesului de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, implementarea procesului de dezvoltare profesională a funcționarilor publici;
5. Asigurarea realizării conforme a politicilor și a procedurilor de personal în domeniul încadrării în funcția publică, integrării funcționarilor debutanți în funcția publică, organizării și desfășurării perioadei de probă pentru funcționarii publici debutanți, dezvoltării profesionale și evaluării activității funcționarilor publici debutanți din cadrul Inspectoratului;
6. Asigurarea procesului de elaborare și aprobare a Statului de personal, precum şi participarea la elaborarea schemei de încadrare a Inspectoratului, acordarea suportului la elaborarea fișelor de post, întocmirea şi prezentarea către organele de statistică a rapoartelor anuale;
Șef al direcției - Sergiu ZESTREA
Tel.: 022-501-911
Email: sergiu.zestrea@isspnpc.gov.md
Birou: 515
Competențe:
- Asigurarea realizării prevederilor legislaţiei şi actelor normative în domeniile de activitate
- Supravegherea pieței, efectuarea controlului metrologic legal, supravegherea metrologică în domeniul metrologiei legale
- Controlul calității produselor petroliere,și supravegherea de stat a pieței produselor petroliere
- Examinarea petiţiilor, sesizărilor
Șef al serviciului - Vladimir Oprea
Tel.:
Email: vladimir.oprea@isspnpc.gov.md
Birou: 532