DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Structura

Structura

Conducerea
Conducerea

Șef ISSPNPC - Sergiu DĂRĂNUȚĂ

Competențe: 

  • Organizarea eficientă a activității Inspectoratului, implementarea și menținerea controlului intern managerial;
  • Reprezentarea intereselor Inspectoratului în relaţiile cu autorităţile publice, persoanele fizice şi juridice din ţară şi străinătate;
  • Asigurarea executării şi respectării conforme a actelor normative în vigoare, a sarcinilor ce decurg din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Inspectoratului;
  •  Aprobarea statului de personal, regulamentelor şi planurilor anuale de activitate ale subdiviziunilor Inspectoratului, și determinarea atribuţiilor şi responsabilităţilor adjunctului său şi ale conducătorilor subdiviziunilor structurale ale Inspectoratului;
  • Emiterea ordinelor şi dispoziţiilor executorii pentru toţi angajaţii Inspectoratului şi verificarea executării acestora, semnarea deciziilor, prescripţiilor şi delegațiilor de control, precum și actele referitoare  domeniilor  de competență a Inspectoratului;
  • Soluţionarea problemelor privind activitatea operativ-organizaţională şi financiar-economică, precum şi asigurarea tehnico-materială a Inspectoratului;
Direcţia supravegherea pieței

Şef direcţie - Andrei Muntean

Şef adjunct direcţie - Ion Barbos

Tel.: 022 501 940

Birou: 503

Competențe:

  • Supravegherea pieței, controlul calităţii produselor industriale şi serviciilor prestate
  • Controlul de stat privind respectare normelor şi regulilor în activitatea de comerţ
  • Examinarea petiţiilor, sesizărilor. Acordarea consultanţei consumatorilor şi agenţilor economici.
Direcția informarea consumatorilor și a mediului de afaceri
Direcția informarea consumatorilor și a mediului de afaceri

Şef direcţie – Tatiana Frunză

Tel.: 022 501 930

Birou: 506

Competențe:

  • coordonarea procesului de informare, consiliere, educare și creșterea capacităților decizionale a consumatorilor în ceea ce priveşte drepturile lor legitime;
  • asigurarea funcționării Ghișeului consumatorului și a Call – Centrului  de asistență la linia verde și la telefonul consumatorului,
  • colaborarea cu Asociațiile Obștești de consumatori, APL-uri, în vederea informării consumatorilor asupra drepturilor lor legitime și a modalității de apărare a acestora.
  • organizarea acordării consultanței și asistenței mediului de afaceri, în vederea prevenirii eventualelor încălcări ale drepturilor consumatorilor și cerințelor aplicabile produselor, serviciilor prestate, precum și regulilor de comerț;
Direcția protecția drepturilor consumatorlor

Șef Direcție - Valentina Grigoriș

Tel.:022-501-977

Email: valentina.grigoris@isspnpc.gov.md

Birou: 907

Competențe:

  • Implementarea politicii statului în domeniul protecţiei consumatorilor

  • Acordarea consultanţei cetățenilor în vederea protecției drepturilor sale în calitate de consumator

  • Organizarea  desfăşurării activităţilor de informare şi educare a consumatorilor

  • Înregistrarea, monitorizarea și evidența petițiilor parvenite în cadrul Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor

Secția control servicii
Secția control servicii

Șef secție - Lilian Tudosan

Direcţia planificare, coordonare și monitorizare
Direcţia planificare, coordonare și monitorizare

Șef al direcției - Eleonora OPREA

Tel.: 022 501 917

Email: eleonora.oprea@isspnpc.gov.md

Birou: 527

Competențe:

  • Planificarea în cadrul Inspectoratului a activităţilor de supraveghere a pieţei și de protecție a consumatorilor
  • Coordonarea cu Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizări și alte autorități ale administrației publice  centrale a activităţilor planificate
  • Coordonarea  graficelor de control cu Cancelaria de Stat.
  • Evaluarea şi generalizarea rezultatelor activităţii de supraveghere a pieţei şi protecţie a consumatorilor
  • Prezentarea dărilor de seamă statistice privind activitatea Inspectoratului, a rapoartelor şi sintezelor, către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizări, altor autorităţi de competenţă

 

Secția planificare și monitorizare a activităților

Șef secție - Valentina Arachelov

Tel.: 022 501 918

Email: valentina.arachelov@isspnpc.gov.md

Birou: 527

Competențe:

  • Organizarea activității și managementul eficient al Secției

  • Organizarea evaluării riscurilor și planificarea controalelor, participarea la întocmirea planului controalelor și înregistrarea în Registrul de Stat al controalelor
  • Elaborarea și evaluarea programului de dezvoltare strategică, înaintarea propunerilor de modificare

  • Organizarea elaborării procedurilor și metodologiilor de activitate internă în domeniul supravegherii pieţei şi protecţiei consumatorilor
  • Evaluarea şi generalizarea rezultatelor activităţii de supraveghere a pieţei şi protecţie a consumatorilor
  • Participarea la întocmirea rapoartelor periodice, sintezelor și informațiilor privind rezultatele activității Inspectoratului, către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, altor autorități ale administrației publice centrale de competență
Serviciul cooperare instituțională

Șef serviciu - 

Tel.: 022 501 988

Email: 

Competențe:

1. Organizarea managementului activității serviciului și promovarea imaginii instituției;

2. Coordonarea procesului de cooperare şi comunicare eficientă a Inspectoratului cu autoritățile publice, reprezentanții societății civile, organizații internaționale;

3. Menținerea unui dialog permanent atât pe plan intern cu instituțiile naționale cât și pe plan extern cu reprezentanții organizațiilor internaționale, referitor la progresele înregistrate în domeniul protecției consumatorilor și supravegherii pieței;

4. Asigurarea şi monitorizarea implementării programelor interne şi internaţionale în domeniul protecţiei consumatorilor colaborând cu organizaţii şi instituţii din ţară şi din străinătate, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

5. Asigurarea colaborării externe a Inspectoratului precum și înaintarea propunerilor de proiecte de dezvoltare. Stabileşte gradul de importanţă şi urgenţă al documentelor recepţionate, asigură clasificarea şi distribuirea acestora conform atribuţiilor;

Direcţia juridică
Direcţia juridică

Șef al direcției -Sergiu Corețchi

Tel.: 022 501 978

Email: 

Birou: 530

Competențe:

1. Organizarea activității și managementului eficient al Direcției;

2. Asigurarea examinării în termen a petițiilor, cererilor prealabile, efectuarea expertizei juridice a materialelor parvenite din subdiviziunile structurale, examinarea şi înaintarea propunerilor la proiectele de acte normative din domeniu;

3. Coordonarea activităților ce țin organizarea și funcționarea Consiliului pentru Soluționarea disputelor din cadrul Inspectoratului;

4. Acordarea asistenţei juridice subdiviziunilor structurale ale Inspectoratului și oferirea soluțiilor pe probleme de ordin juridic;

5. Asigurarea procesului de achiziționare de mărfuri, lucrări și servicii pentru necesitățile Inspectoratului;

6. Înaintarea acțiunilor în instanța de judecată și reprezentarea intereselor Inspectoratului.

Direcția Management Instituțional
Direcția Management Instituțional

Șef direcție - Viorica IUZI

Tel.: 022 501 999

Email: viorica.iuzi@isspnpc.gov.md

Birou: 538

Competențe:

1. Organizarea activității și managementului eficient al Direcției;

2. Coordonarea procesului de elaborare a bugetului în cadrul Inspectoratului, de evidență contabilă și gestiune financiară, precum și asigurarea transparenței cheltuirii mijloacelor bugetului;

3. Coordonarea procesului de implementare și promovare a politicii și procedurilor de personal;

4. Coordonarea proceselor ce țin de managementul documentelor în cadrul Inspectoratului;

5. Coordonarea procesului de informare și comunicare eficientă a Inspectoratului cu publicul larg, reprezentanții societății civile și cu  mijloacele de informare în masă;

6. Elaborarea planului de activitate și a Raportului de activitate al Direcției și coordonarea planurilor și rapoartelor de activitate al subdiviziunilor din cadrul Direcției.

Serviciul financiar administrativ

Șef serviciu -

Tel.: 022 501 926

Email: 

Birou: 540

Competențe:

  • 1. Organizarea activității și managementul eficient al Serviciului;

    2. Planificarea cheltuielilor ce țin de întreținerea Inspectoratului. Coordonarea activităților privind organizarea corectă a evidenței contabile în conformitate cu actele normative în vigoare;

    3. Participarea la elaborarea propunerilor de buget a Inspectoratului în conformitate cu normele metodologice și indicațiile în termenele stabilite de către Ministerul Finanțelor, elaborarea schemei de încadrare a Inspectoratului;

    4. Dirijarea organizării corecte a evidenței contabile și a sistemului de dări de seamă;

    5. Participarea la procesul pregătirii documentației necesare pentru organizarea achizițiilor si participarea la activitatea grupului de lucru pentru achiziții publice;

    6. Elaborarea planului anual și raportului de activitate al Serviciului.

Serviciul Managementul Documentelor

Șef cancelarie - Alina MONUL

Tel.: 022 501 981

Email: secretariat@isspnpc.gov.md

Birou: 509

 

1. Conducerea  Serviciului, stabilirea sarcinilor și verificarea executării lor;

2. Coordonarea procesului de primire și păstrare a documentelor și registrelor în arhiva cancelariei;

3. Evidența, înregistrarea și scanarea documentelor de intrare în Sistemelor Informaționale ale Inspectoratului;

4.Întocmirea și actualizarea nomenclatorului dosarelor Inspectoratului și coordonarea acestuia cu Arhiva de Stat;

5. Înregistrarea actelor normative interne cu caracter general și asigurarea diseminării acestora către toți colaboratorii vizați;

6. Raportarea gradului de executare a corespondenței.

Serviciul resurse umane
Serviciul resurse umane

Șef serviciu - Veronica Tutunaru

Tel.: 022 501-912

Email: veronica.tutunaru@isspnpc.gov.md

Birou: 536

Competențe:

1. Organizarea activității și managementul eficient al Serviciului;

2. Elaborarea și prezentarea proiectelor de acte administrative cu privire la personal și la procedurile de personal;

3. Asigurarea întocmirii conforme a avizelor la proiectele de acte normative cu incidență în domeniul administrării funcției publice și a funcționarilor publici, politicilor și procedurilor de personal şi a reglementărilor generale a raporturilor de muncă;

4. Coordonarea implementării procesului de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, implementarea procesului de dezvoltare profesională a funcționarilor publici;

5. Asigurarea realizării conforme a politicilor și a procedurilor de personal în domeniul încadrării în funcția publică, integrării funcționarilor debutanți în funcția publică, organizării și desfășurării perioadei de probă pentru funcționarii publici debutanți, dezvoltării  profesionale și evaluării activității funcționarilor publici debutanți din cadrul Inspectoratului;

6. Asigurarea procesului de elaborare și aprobare a Statului de personal, precum şi participarea la elaborarea schemei de încadrare a Inspectoratului, acordarea suportului la elaborarea fișelor de post, întocmirea şi prezentarea către organele de statistică a rapoartelor anuale;

Direcţia supraveghere metrologică
Direcţia supraveghere metrologică

Șef al direcției - Sergiu ZESTREA

Tel.: 022-501-911

Email: sergiu.zestrea@isspnpc.gov.md

Birou: 515

Competențe:

  • Asigurarea realizării prevederilor legislaţiei şi actelor normative în domeniile de activitate
  • Supravegherea pieței, efectuarea controlului metrologic legal, supravegherea metrologică în domeniul metrologiei legale
  • Controlul calității produselor petroliere,și supravegherea de stat a pieței  produselor petroliere
  • Examinarea petiţiilor, sesizărilor

 

Serviciul Control Produse Petroliere
Serviciul Control Produse Petroliere

Șef al serviciului - Vladimir Oprea 

Tel.: 

Email: vladimir.oprea@isspnpc.gov.md

Birou: 532

02 Decembrie | 2024
Informarea consumatorilor și a mediului de afaceri în cadrul unui magazin spe...
Inspectoratul Supraveghere Produse Nealimentare și Protecția Consumatorilor  în cadrul campaniei lansate „Alegere corectă – un produs de calitate !” a participat în data 02.12.2024  în incinta unui magazin specializat cu electrocasnice și produse de folosință îndelungată. Scop...
28 Noiembrie | 2024
Seminar dedicat stațiilor de încărcare a vehiculelor electrice în Republica M...
Reprezentanții Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor a participat în cadrul seminarului organizat de Institutul Național de Metrologie, pe marginea Proiectului PTB EaP QI4GT, axat pe transpunerea standardelor europene în legislația națională privind stațiile de &ici...
27 Noiembrie | 2024
Vizită de lucru la Biroul Român de Metrologie Legală din București
În perioada 26-28 noiembrie 2024, inspectorii Direcției Supraveghere Metrologică din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) se află la Biroul Român de Metrologie Legală din București pentru aprofundarea cunoștințelor și îmbunătățirea competențelor p...