Săptămânal, în cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) parvin în mediu cîte 20 de reclamații de la consumatori. Aceștia fie se plâng pe calitatea produselor procurate, fie pe calitatea serviciilor prestate sau neexecutarea lor în termen. Cele mai frecvente motive invocate în reclamații țin de defectarea telefoanelor mobile în termenul acestora de garanție, procurarea încălțămintei neconforme, refuzul vânzătorilor de a prezenta consumatorilor Registrul de reclamații pentru a depune o plângere, servicii de taxi necorespunzătoare, servicii turistice etc.
Într-unul dintre cazuri, un consumator a procurat pentru soția sa o pereche de colanți. Ajuns acasa și oferindu-i soției să-i măsoare, aceasta a constatat că produsul nu i se potrivește din cauza mărimii prea mici. Astfel, femeia a solicitat ca soțul său să meargă și să înlocuiască acest produs cu un unul corespunzător, adică cu o mărime mai mare. Consumatorul s-a întors la magazin pentru a-i cere socoteală agentului economic, vânzătoarea, însă, a refuzat să-i schimbe produsul. În acest context, femeia a accesat site-ul Agenției, unde a găsit mai multe informații despre modalitățile de depunere a unei plângeri în cadrul APCSP. Astfel , aceasta s-a deplasat pe str.V.Alecsandri 78, et.1, unde a depus o reclamație în scris. În urma acestei acțiuni, consumatorii și-au revendicat drepturile, fiindu-le restituită contravaloarea bunului procurat.